donderdag 7 april 2016

Lef!

Gister heeft Ellen met veel belangstelling gekeken hoe ik het aanpakte met de verkoop van onze spullen. Met haar caviahok lukt het nog niet zo, dus heeft ze een ander plan van aanpak gemaakt. Ze heeft lef, onze jongedame.
Naar aanleiding van een tip om eens bij de zorgboerderij te vragen of bij de dierentuin, pakte ze haar telefoon. Zocht op internet telefoonnummers op en ging aan het bellen. Ze heeft allerlei mensen gesproken. Uiteindelijk kwam ze terecht bij een dierenarts. Die denkt er nog over en zal haar terugbellen.
Ellen heeft zich voorgenomen om, als ze morgenmiddag nog niets gehoord heeft, zelf weer te bellen. Het is zo grappig om te zien hoe ze met veel doorzettingsvermogen alles probeert. Het gaat vast wel lukken!

Ik had een stunt, vanmiddag. Er kwam een mevrouw en ik was in de veronderstelling dat ze om het kastje kwam. Hadden we net met veel moeite de bank van haar auto plat gelegd en het kastje erin gelegd, zegt zij: Had u niet ook een tafeltje?
Oeps.... kwam u voor het tafeltje??
Toen ben ik maar gauw eens gaan zoeken in mijn facebookberichten. Kwam ik er achter dat ik het kastje aan iemand anders had beloofd. Dus kastje er weer uit. Bank weer omhoog. Tafeltje er in. Klaar.
Dat was net goed afgelopen.

Nu heb ik alles netjes opgeschreven. Want zojuist heb ik mijn naaimachine verkocht. Morgen wordt er weer van alles opgehaald.

Vanmiddag ben ik met Thijs naar Zuikertuintje geweest. Hij wilde graag zijn verjaardagsgeld opmaken. Bij de Bruna heeft hij een Donald Duck gekocht, zo'n lekkere dikke. Bij de Top-1-Toys heeft hij het Stratego Kaartspel gekocht. Wat is dat leuk! Ik heb gelijk vanavond een potje gewonnen... arme Thijs. Maar morgen gaat hij voor de herkansing.
Daarna zijn we naar de AH gegaan. Eerst boodschappen en toen nog even zitten: Thijs wilde heel graag een loempia, van zijn eigen geld (het is nog lang niet op). Hij wilde ook mijn pastechi wel betalen. Alleen toen we dan zaten zei hij: Die drie gulden moet ik nog wel terugkrijgen.
En nadat hij zijn loempia opgegeten had zei hij: Mag ik er nog één nemen? Ik betaal het zelf.
Vooruit, laten we er heerlijk van genieten. En zo heeft hij gesmuld van nog een loempia.

Geen opmerkingen: