zondag 17 april 2016

Positief

Allemaal positieve reacties op de expositie van de sea-turtles. Ard had nog een mooi filmpje gemaakt. En een hoop leuke foto's
Thijs met de Leatherback, op zijn T-shirt en boven zijn hoofd
de sea-turtle familie (Arjan in overhemd...)

op het muurtje bij Landhuis Savonet, wachten tot de opening begint

uitleg
Plus het filmpje:

Kwam ik toch gisteren nog een Wapiti tegen die speciaal over de sea-turtles ging. Nou ja, we hebben heel wat jaargangen, dus zo'n wonder is het ook weer niet, maar toch grappig.


Verder was het gister vooral weer opruimen en schoonmaken. Best frustrerend, bij tijden. Stof en zand waaien er net zo hard weer overheen. Maar opgeruimd is het wel. Daar zal ik dan maar naar kijken.
En als beloning heb ik lekker pannenkoeken gebakken. Ze hadden bij de Centrum niet anders dan pakken van ruim twee kilo zelfrijzend bakmeel. Daar kunnen we met gemak twee keer van eten. Dus Arko, ik zal zaterdag weer pannenkoeken bakken :)
Ze waren bijzonder lekker, al zeg ik het zelf. Geen idee waarom, misschien doordat ik een eitje extra erin gegooid heb... Natuurlijk is het ook extra lekker als er bacon op zit. Of kaas. Of appel met kaneel.


Gistermiddag stonden Arjan en Thijs samen af te wassen. Dan worden er diepzinnige gesprekken gevoerd (als het meezit, want soms wordt er ook gewoon ruzie gemaakt...). Vraagt Thijs aan Arjan: zijn bacteriën levende wezens?
Jazeker, zegt Arjan.
Hebben ze dan ook een ziel? vraagt Thijs.
Waarna het gesprek verder ging over of honden wel een ziel hebben, of ze ook naar de hemel gaan.
Of er leven op Mars is. Of er aliens bestaan.
Toch fijn als je een grote broer hebt aan wie je alles kunt vragen. En die heel graag antwoord geeft. Buitenaards leven intrigeert Thijs enorm. Daar gaan dus heel veel vragen over. Gelukkig weet Arjan altijd een bevredigend antwoord...

Geen opmerkingen: