woensdag 4 juni 2014

Beetje wennen

Toch wel een beetje wennen, zo zonder Theo. Dan merk je ook dat we de laatste jaren op Curaçao meestal met z'n allen zijn. Logeerpartijtjes, in elk geval voor de grote jongens, zitten er niet meer in. Alleen Ellen en Thijs zwerven nog wel eens uit...
En nu staat er ineens een bord minder op tafel. Gaat de kaas iets minder hard op, het brood ook, trouwens... Dat soort dingen.
En is Arjan een soort van grote broer geworden. Ook wel leuk, zo'n verschuiving. Ellen nam haar kans onmiddellijk waar, die ratelde aan één stuk door, vanavond tijdens het eten. Je zal zo'n kans maar krijgen!

Verder heb ik vanmiddag kennis gemaakt met onze nieuwe tijdelijke dominee, even snel, maar we zullen elkaar de komende maanden vast nog wel vaker spreken.
Voor de rest was het ook vanmiddag rustig. Ellen was bij haar vriendinnetje. Het huiswerk loopt steeds een beetje meer terug. Het eind van het schooljaar is in zicht.
Thijs is als één van de laatsten voor AVI-lezen getoetst, naar het nieuwe systeem. Hij kwam uit op M-6. Heel mooi, vond hij zelf. Geen enkele reden om nu maar te gaan oefenen. Ach, zo lang hij na het voorlezen uit Jack en Sheltie zelf verder leest omdat het zo spannend is, komt het vast wel goed. En ook hij is begonnen in de verhalen van Jan Roos, Arie Prins en Bob Evers. Heel de serie hebben we gekregen van mijn oom Jan en tante Anneke. Zelf kon ik ze natuurlijk niet meer in de koffer houden, maar Kirstens ouders hebben gewoon een koffer vol boeken voor ons meegenomen. Ik denk dat we voorlopig wel even leesvoer hebben...



En Ard heeft, heuglijk feit, nieuwe schoenen gekocht. Het was dan ook hard nodig. Vond ik. Maar uiteindelijk is het er nu van gekomen, en nog heel nette ook. We kunnen weer even vooruit! Ik denk niet dat hij in is om ze te showen, zoals Ellen :)

Geen opmerkingen: