zaterdag 21 juni 2014

Happy

Voor vandaag hadden we een baaimiddag afgesproken met onze kring, van de kerk. Een activiteit om de onderlinge band te versterken. Leuk om eens iets anders met elkaar te doen. En een beetje afscheid nemen van mensen die binnenkort naar Nederland vertrekken.
Maar, als je een beetje een goed plekje wilt hebben op Daaibooibaai, dan moet je er eigenlijk al 's morgens zijn. Dus zei ik: Ik zou wel willen, maar ja...
Nou, zei Ard gisteren, waarom ga je niet dan? Ik kan al die dingen wel doen die jij nog van plan bent.
Okééé. Een goed idee. Even wennen, niet echt iets voor mij, om de boel de boel te laten en gewoon te gaan! Maar aan de andere kant ook wel lekker.
Dus om kwart over 9 gingen Thijs en ik al op pad. Eerst even langs de Centrum om nog een telefoonkaartje voor Rianne te halen :)  Zij hoopt begin volgend jaar weer naar Bonaire te komen voor haar laatste stage. Als ze nu haar telefoonkaart steeds opwaardeert, kan ze hetzelfde nummer houden. Zo gezegd, zo gedaan.
Bij de benzinepomp langs om te tanken. En zo was het precies 10 uur toen wij op Daaibooi waren. Daar was het nog heerlijk rustig. Een paar Antilliaanse families hadden de beste barbecueplekken bezet, maar dat was het dan ook.
Wij zochten de palapa op waar we de hangmat aan konden hangen naar een nabijgelegen boom. Blijkbaar kan ik dat ook prima, want hij heeft de hele dag gehangen en er werd dankbaar gebruik van gemaakt. Door mijzelf in de eerste plaats.

Thijs mocht eerst een poos op mijn tablet. Hij was voor een voldongen feit gesteld, toen ik hem vanmorgen vertelde dat hij met mij mee moest. Omdat ik het als een verrassing voorstelde, was hij zo verrast dat hij niet eens protesteerde. Maar spelletjes mogen doen op de tablet was wel een echte verrassing, want hij mag er anders nooit aankomen.
Verder hebben we nog een poos voorgelezen. Gezellig samen een pistoletje gegeten, een sinaasappel en een pakje zoute koekjes.

Toen kwamen de anderen langzamerhand aanzetten.
Ard en Arjan gingen met Anton en met Annemieke duiken. En ze kwamen met een paar flinke lionfishes weer boven. In de tussentijd had ik de bbq aangestoken (ja ja) en stond de dominee al hamburgers te draaien. Die dankbaar door onze kids werden opgegeten.

iedereen was heel blij om Billy en Vanessa weer te zien die 5 weken naar Nederland waren geweest...

als je heel goed kijkt zie je Thijs springen van de rots, eerst kreeg hij de dominee zo ver dat die meeging (en ook sprong) en daarna Gerline, die bij Encelia werkt. Iedereen met bibbers in de benen...

helaas hadden we er geen tafel bij


lekkere dikke jongens

We hebben zelfs aan het eind, net voor het donker werd, de liedjesmap ingewijd. Het was dus allemaal gelukt, met vereende krachten, om de liedjes te scannen, te printen en te kopiëren.
Na het dankgebed konden we nog net in het laatste licht onze spullen bij elkaar zoeken. Natuurlijk zat mijn autosleutel helemaal onderin een grote tas waar Ard alle handdoeken en een hangmat bovenop had gedaan...
Maar het was een heerlijke dag. Voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen: