zaterdag 14 juni 2014

Oranje

Ook hier is het groot voetbalfeest. Het schijnt dat er gistermiddag minder personeel in de winkels liep, iedereen wilde vrij zijn. En oranje shirts, broeken en jurkjes zie je overal rondlopen, echt niet alleen bij de makamba's...
Wij waren bij de baai, leek me wel leuk om mee te maken. Ze hadden een paar schermen opgehangen bij de bar. Stoeltjes en bankjes in een wijde kring er omheen. Inderdaad, een gezellige sfeer. Nu ben ik ook weer niet zo'n voetbalfanaat dat ik dan vooraan wil zitten om niks te missen. Ik ben lekker op een bedje bij het water gaan liggen, net als meer dames deden :)
Voor de kinderen was er een speciaal programma. Ellen hielp mee, die vindt dat ook geweldig.
Als Oranje dan met 5-1 wint, dan is het natuurlijk helemaal een feest. Zo leuk!


Vanmorgen heb ik Ellen met haar Zeeverkenner-vriendinnen naar Brakkeput gebracht. Omdat ik geen dringende dingen had te doen, ben ik zelf naar Caracasbaai gegaan. Stoeltje mee, boek mee, flesje water mee. Heerlijk in het zonnetje met het geluid van de golven op de achtergrond en de wind door mijn haren.

Vanmiddag zou ik Mirthe ophalen. Een meisje dat hier stage gaat lopen. Via via waren we bij elkaar gebracht. Ze had geen vervoer van Hato naar haar appartement, dus dat wilde ik wel voor haar doen. Zo gezegd, zo gedaan. Het vliegtuig had vertraging en dat kwam voor mij wel mooi uit. Nu had ik iets meer tijd tussendoor. En nadat ik Mirthe afgezet had, kon ik zo doorrijden naar Kiet. Die vierde vanmiddag zijn verjaardagsfeestje. Thijs vond het geweldig, want ze hadden 2 zeepkisten gemaakt. De weg loopt nogal af bij hun in de buurt, dus dat rijdt heel lekker!

Theo is ook net klaar met werken. De kruidcake komt net uit de over. Tijd voor de zondagsrust...

Geen opmerkingen: