woensdag 18 juni 2014

Rondje door de tuin

Maar eerst even vertellen dat we vanmiddag, gelijk uit school, naar de baai zijn doorgereden. Ard had geluk, die kon Thijs onderweg oppikken bij de Centrum, want Thijs had een kunstuitje gehad. Ze waren naar een schilderes geweest even voorbij Grote Berg. Dan is het net zo handig om Thijs op de rit terug er bij de Centrum uit te gooien dan dat hij mee moet naar school en wij daar helemaal heen en terug moeten. Aangezien Kiet zijn moeder ook reed, was deze afspraak heel makkelijk gemaakt!
Ik moest natuurlijk gewoon werken tot 12 uur en het was druk, dus ik was nog iets later. Net op tijd in de auto om te horen dat Nederland 1-0 had gemaakt. Met gelijk daar achteraan dus de 1-1 gelijkmaker van Australië.
Gelukkig had Dolfijn.fm een live verslag bij de televisiebeelden. Zo konden Ellen en ik horen hoe de eerste helft verliep.
De tweede helft hebben we op het strand gezien. Er zat ook een stel uit Australië. Wel komisch om ze op te zien springen bij het volgende doelpunt, toen Australië 2-1 voor stond. Iedereen was stil en zij juichten...
Maar wie het laatst lacht, lacht het best. Uiteindelijk was het 3-2 voor Nederland. Een spannende wedstrijd!
strand aanharken

en samen met Thijs voetbal kijken

Om een uur of 4 ben ik naar huis gegaan. Mijn Bob Evers had ik uit...
Arjan, die al niet meer naar school hoeft, was thuis. Hij had de was opgehangen en mijn vraag om het wasgoed stevig op te hangen heel letterlijk opgevat. In elk geval zwierf er geen wasgoed door de tuin!


En verder bloeit er van alles, door de regen die 's nachts valt:
kleine bougainville, altijd paars

de grotere maat, mooi roze


en de bananen die al mooi rijpen!

gewoon ergens meegenomen als een klein stekje, hoe mooi is-tie!

3 opmerkingen:

Douwe en Stijnie zei

Ha Theo,

Alweer een week geleden geslaagd voor je examen, hartelijk gefeliciteerd! Super!
Geniet er van :)!

Stijnie zei

Lekker een banaantje eten uit eigen tuin! Heerlijk

Mariëtte Koops zei

Nou en of! En ik weet nu dat je bananen prima in kunt vriezen, dus daar gaan we binnenkort heerlijk van genieten.