zondag 15 mei 2016

Rijk

Vandaag vierden we het Pinksterfeest. Alhoewel, vieren is misschien een beetje te veel gezegd. Het komt meer neer op herdenken. In elk geval hebben we er thuis en in de kerk bij stil gestaan dat de Heilige Geest naar ons toe is gekomen. Dat Jezus ons na zijn hemelvaart niet alleen achter heeft gelaten. Dat zijn Geest in ons werkt, bij ons is, dat we de Geest aan het werk zien, in ons en om ons heen. Daarin ervaren we wel de rijkdom van het geloof.

Vanmorgen hebben we hier Open Huis gehad. Iedereen is dan welkom, in dit geval bij ons thuis, die zin heeft in een praatje, contact, gezelligheid. Ik had gister al heel enthousiast een grote pan kippensoep gekookt. Want het is niet leuk om dan een poos in de keuken te staan en je gasten aan elkaar over te laten. Eerst had ik bedacht dat ik dan kipfilets zou halen, maar je zult altijd zien, die zijn er dan net niet in de Centrum. En een hele kip is wel iets meer werk. Vandaar, gisteravond gekookt en geplukt. Soep afgekoeld en in de koelkast geparkeerd.
Zo kon ik vanmorgen meegenieten van de koffie, de gesprekken en de gezelligheid.
Ellen hadden we ingehuurd voor kinderoppas. Ze had de doos met pop en kleertjes van de zolder gehaald en vermaakte daar de kleine meisjes én jongetjes mee.

Tenslotte hadden we vanavond kring. Bij Herman en Anja. We hebben heerlijk gegeten van de gehakttaart! Vervolgens hebben we doorgepraat over de gelijkenis van de wijze man die zijn huis op de rots bouwde en de dwaas die zijn huis op het zand bouwde.
We kwamen er op uit, na een lang gesprek, dat we zo rijk zijn met de mogelijkheid om in vrijheid bij elkaar te komen, over de Bijbel te praten, samen met elkaar te eten en elkaar op te bouwen in het geloof.
Ik weet zeker dat dit één van de dingen is die ik het meest zal missen: de kring, de gesprekken, het vertrouwen in elkaar.
Daarom had ik nog een paar leuke foto's gemaakt. Alleen heb ik mijn fototoestel bij Herman en Anja vergeten... helaas, geen foto's bij de blog.

Geen opmerkingen: