zondag 1 mei 2016

Even rust

Vandaag even rust, gelukkig dat het zondag is. Want de afgelopen dagen hebben we flink gebuffeld. Schoongemaakt, opgeruimd, bergen beklommen en de zee verkend...
Ellen was twee dagen op Zeeverkenners kamp. Van de twaalf junioren gaan er vier weg, dat is veel. Daarom hebben ze een afscheidskamp gehad. Het was erg gezellig, ondanks dat Ellen flink verkouden was. Genoten van Barbarabeach, van een speurtocht over water en van elkaar.
Ard is, met Thijs, vrijdagmiddag al naar Westpunt gegaan.

                                                                                                     zo stoer, die kleine mannen mee de berg op!





Thijs wilde zo graag nog eens buiten slapen... zaterdagmorgen konden ze zo door naar de Christoffel. Omdat het met Pasen een succes was zijn ze nog een keer om half vijf de berg op gegaan.


Ik had al bedacht dat één keer leuk is, maar dat ik niet nog een keer voor drie dagen spierpijn ging. Ook Arjan bleef liever thuis. Hij was vrijdag de hele dag al bij Shete Boka geweest: heeft daar de kassa zitten bedienen! Omdat alle personeel ziek was of in het buitenland zat. Arjan is overal inzetbaar :)
Bij het opruimen kwam ik een moederdagcadeau van Ellen tegen, van een jaar of twee geleden. Op school had ze niet iets gemaakt, dus is ze thuis creatief aan de gang gegaan. Zo schattig. Omdat ik niet alles kan bewaren heb ik er foto's van gemaakt.



Inmiddels hebben we nog een paar gasten erbij gekregen: Rianne, die op Bonaire woont, en haar zusje Caroline. Die is, heel stoer, alleen vanuit Nederland komen vliegen (en ze is net zo oud als Ellen). Dat laatste is dan ook weer heel erg leuk, die twee meiden vermaken zich prima samen.
Nu zijn ze met elkaar met Ard mee naar Westpunt. Schildpadden spotten, Blauwe Kamer zien, Lagun... Eigenlijk zijn drie dagen veel te kort, maar dinsdag gaan ze weer terug naar Bonaire. Daar is vast ook nog genoeg te zien voor Caroline.

De lucht is grijs, de weersvoorspelling geeft regen aan, maar er valt voorlopig nog niks. Terwijl we hier al weken uitzien naar regen, het is kurkdroog. Hoopvol kijken we elke ochtend naar de lucht... misschien niet helemaal voor te stellen in Nederland.

Komende week heb ik de verantwoordelijkheid voor alle pré-analytische werkzaamheden. Een flinke stap vooruit! Mijn leidinggevende is voor zaken weg. En weg is dan ook echt weg: Santo Domingo. Want ja, wil je iets, dan moet je of naar Amerika of naar Europa... Nu maar hopen dat er geen gekke dingen gebeuren. Wel een beetje spannend, maar ook een leuke uitdaging.

Tja, en verder? Komende week komen de eerste kijkers voor ons huis. Gelukkig ben ik morgen nog vrij. Want één mei, dag van de Arbeid, is hier een vrije dag. Als die dag dan op zondag valt, dan zijn we met z'n allen gewoon op maandag vrij. Vervolgens zijn vandaag, één mei!, alle winkels open en is morgen alles dicht. De logica ontgaat mij een beetje, voor de rest ben ik blij met mijn vrije dag.
leuk huis, toch? Alleen het zonnetje ontbreekt vandaag...

Geen opmerkingen: