dinsdag 19 augustus 2014

Geen water!

Het zal je maar gebeuren: geen water. Vandaag op de prikpost. Nog een geluk dat ik maar 3 patiënten heb gehad. Waarvan er eentje naar huis is gegaan met een potje voor ontlasting, had ik dus niet zo veel werk aan. En de anderen waren ook vlot klaar. Beetje vervelend wel als je dan niet je handen kunt wassen... bijvoorbeeld. Hopen dat het morgen opgelost is, anders moet ik alarm slaan bij mijn eigen leidinggevende. Tenslotte kun je hier alles verwachten: stroomuitval, geen water, geen internet... maar er zijn grenzen. De meeste stroomuitval moet ongeveer geweest zijn, want er zijn nieuwe generatoren op het eiland gekomen. Hele grote, schijnt. Die moeten zorgen voor één-derde van de stroom. Als ze opgestart zijn, en dat duurt nog een paar maanden.
Ik heb me best vermaakt, overigens. Want er was nogal wat digitaal werk te doen. Ik had mijn eigen laptop mee en zo kon ik een nieuwe lijst maken van bepalingen.
In het Sint Jansdal Ziekenhuis hadden we zo'n mooi klein boekje waar alle bepalingen instaan, compleet met normaalwaarden enzo. Wie weet, gaan we dat hier ook nog eens realiseren. Als ik nog meer tijd overhoud op de prikpost :)

Vanavond was er een info avond van Thijs zijn klas. Ze gaan leuke dingen doen: aardrijkskunde, te beginnen bij de haven van Curaçao. Speciaal gemaakt voor de kids hier. Geschiedenis. Verkeer. Biologie: Thijs kent het hele verhaal al over vleermuizen. Dit zijn juist de vakken die hij leuk vindt.
Met rekenen had hij al een 5 gehaald op tafelsommen. Tjaaaa, wat ga je daar aan doen, Thijs?? En vandaag had hij een 7. De fouten die hij had zaten in de tafelsommen en deelsommen. Toch maar eens oefenen? Ik ga er geen drama's meer van maken. Arjan heeft ze ook nooit goed geleerd en rolt er ook doorheen. Maar wellicht dat de juf nog kans ziet om hem te motiveren. Je weet maar nooit.
We hebben, als ouders, juf ingelicht over Bloon. Ze heeft nog geen internet, zelfs thuis niet (net een week of 6 op het eiland...) maar zodra ze weer op de digitale snelweg kon zou ze kijken hoe het zat met Bloon. Tot die tijd kunnen we er altijd gebruik van maken door zelf een account aan te maken. Thijs oefent al ijverig. Je moet toch wat als je verplicht bent om van 2 tot 4 huiswerk te maken. Laten we hopen dat het zoden aan de dijk zet. Anders moet hij toch weer naar de RT-er.
Verder hebben we afgesproken om half september weer een happy hour te doen. Is elk jaar een succes. Het is wel erg leuk om nu zo'n beetje alle ouders te kennen. Er zijn 3 kinderen vertrokken, naar Nederland. Maar er zijn ook weer 3 nieuwe kinderen voor in de plaats gekomen. Valt best mee voor Curaçaose begrippen.

Geen opmerkingen: