zaterdag 9 augustus 2014

Maar wat is normaal?

Toen ik de titel van mijn vorige verhaal zag staan, dacht ik: wat is bij ons normaal? Oké, een redelijke beschrijving is: wij aan het werk, de kinderen naar school.
Maar vandaag was het zaterdag. Theo was aan het werk (bij de baai...) en wij waren allemaal thuis. Overigens ook aan het werk. Want ja, als je door de week druk bent met bezigheden buitenshuis, dan blijft verder alles liggen. En aangezien we Maria uitgezwaaid hebben, een tijdje terug, moeten we zelf weer alle sop- en dweilwerk doen.
Helaas voelde Ard zich vandaag niet zo prettig. Zacht uitgedrukt. Desondanks heeft hij ook zijn handjes nog wel laten wapperen. Kids hebben hun eigen kamers gesopt. Ik verbaas me er dan altijd over dat ze in no-time klaar zijn, terwijl ik er veel langer over doe. Hoe komt dat toch? Is mams ietsje preciezer??
In elk geval is het voor het oog weer schoon, 4 wassen gedraaid, gestreken en is ook de presentatie voor morgen nog gemaakt. Ik heb 3x goed gekeken voordat ik hem opsloeg en ook bij het kopiëren naar de stick heb ik een tikkeltje beter gekeken. Ik heb het gevoel dat het wel goed komt, morgen. Zul je zien, valt de stroom uit ofzo...

Tussen de bedrijven door zijn we nog naar Hato geweest om vrienden uit te zwaaien die hier 6 weken op het eiland zijn geweest. Toen we allang weer thuis waren zagen we de KLM overkomen, heel laag. Zeker op speciaal verzoek... Soms gebeurt het wel eens bij de binnenkomst, maar na het opstijgen zien we dit nooit. Wel grappig. We hebben maar even gezwaaid :)

We aten wraps (Ard niet, die hield het bij een geroosterd broodje met jam) wat iedereen lekker vindt. Zei Thijs tegen me, toen ik hem naar bed bracht: En bedankt voor het lekkere eten! Wat is het toch een lekker jochie...

En wat de politiek betreft. Of, tja, is het eigenlijk wel politiek? Gister is er één verdachte op vrije voeten gesteld. Onze kennis van de rechtbank, van het juridisch jargon en alles wat er bij hoort, is met reuze sprongen vooruit gegaan deze week.
Mocht deze verdachte inderdaad minder edele daden verricht hebben, dan vrees ik dat hij zijn leven niet zeker is. Er gaan al weddenschappen over of hij de herfst of de kerst nog haalt. Klinkt behoorlijk bizar, maar het is wel de realiteit. We zullen zien hoe het de komende weken af gaat lopen. In elk geval komt "monster" weer naar Nederland. Misschien zat hij wel in het vliegtuig van vanmiddag...

Geen opmerkingen: