woensdag 27 augustus 2014

Opgefrist

Vannacht viel er al een bui. Vanmorgen was de lucht bewolkt. En vanmiddag regende het. Hoe heerlijk kan dat zijn... Daarbij was het nog wel warm. Tenminste, als je flink bezig was. En dat was ik. Strijken enzo...

Vanmiddag, net toen er een bui viel, was ik met Ellen naar de dokter. Ze kreeg zondag ineens rare blaren op haar handen en voeten. Ze dacht zelf dat het al eerder begonnen was, maar ik had het niet eerder gezien. Ard dacht dat het schimmel was. Maar, zei de dokter, daarvoor waren de blaren te groot. Het zou wel een allergie zijn. Oké, kan natuurlijk. Er zitten allerlei allergieën in de familie. dus eentje meer of minder kan er ook wel bij. We hebben er maar niet te veel tijd aan besteed om uit te zoeken wat voor allergie het zou zijn. Hij heeft een hydrocortisoncrème voorgeschreven, dan moet het met een week over zijn. Ook de handen goed insmeren met vaseline.
Omdat we dan toch bij de dokter waren, konden we gelijk vragen hoe het met haar schouder moest. Daar heeft ze al wel een jaar last van. Huppekee, een verwijzing voor de fysio.
We zijn een uur weggeweest en in die tijd hebben we de dokter gehad, medicijnen gehaald bij de Botika en een afspraak gemaakt bij de fysio. Vlot geregeld.

Toen we zaten te eten kwam het gesprek op taal, spelling en zinsontleden. Thijs vertelde dat hij ook al zinsontleden heeft, persoonsvorm enzo. Ik was helemaal verbaasd. Hadden wij dat ook al in de vierde klas? Als ik Thijs zie vind ik het nog zo'n klein mannetje, maar ja, dat hou je met je jongste, denk ik... Theo en Arjan gooiden nog wat andere kreten op tafel, voorzetsels, telwoorden en dergelijke.
Arjan vertelde dat hij volgende week een toets heeft van spelling, 2 hoofdstukken. Maar ze hebben nu nog maar 1 hoofdstuk gehad. Ik opperde dat hij zelf ook naar het tweede hoofdstuk kon kijken. Hij bekeek me of ik niet goed bij mijn hoofd was. Nee, dat was echt geen optie. Oké, zie zelf maar hoe je het oplost! Ik heb mijn handen vol aan Ellen en Thijs, Arjan mag het zelf doen... En Theo klinkt af en toe alsof hij het jammer vindt dat hij niet meer naar school gaat.

Groot nieuws hier op het eiland is dat het met de Taamskliniek slecht gaat. Ze kunnen hun personeel niet meer uitbetalen. Patiënten zijn verkast. De minister zegt dat hij geen particuliere instellingen gaat ondersteunen. Spannend hoe dat afloopt. Kan natuurlijk ook gevolgen hebben voor ons ziekenhuis. Bij de Taamskliniek zeggen ze dat het komt doordat ze te weinig krijgen voor behandelingen en onderzoeken. Wij krijgen dezelfde vergoedingen en bij Advent komen ze wel uit met het geld...

We zullen zien hoe het vannacht gaat met de regen. In elk geval leggen we een handdoekje in onze vensterbank, want daar wil nog wel eens een plasje water overheen stromen.

Geen opmerkingen: