vrijdag 29 augustus 2014

Schietpartij??

Pff, zit ik rustig op onze porch, presentatie voor zondag klaar, ratelt er achter mij een serie schoten. Of zou het toch vuurwerk zijn? In elk geval slaan alle honden aan. Maar ja, dat doen ze al bij het minste of geringste.
De vorige keer dat het raak was, echt raak..., duurde het 20 minuten voor de politie met loeiende sirenes er aan kwam. het is nu half 11 in de avond. Binnen 20 minuten hoop ik wel richting mijn bed te zijn. De dag heeft lang genoeg geduurd, vanaf half 6 vanochtend.
En dat was een stressie moment. Want mijn wekker liep niet goed. Ik hoorde Arjan naar de wc gaan. Dus ik keek op mijn wekker: 1.30 uur. Mooi, nog de hele nacht voor de boeg, dacht ik. Alleen had ik het gevoel dat ik al een heel stuk nacht gehad had. Dus ik loerde onder het gordijn door, of de lamp op de porch al brandde. Een teken dat Theo uit bed is. Dat was het geval. Hmm, toch maar even op de klok gaan kijken. En helaas, het was al 5 over half 6, de hoogste tijd om uit bed te komen.
Gelukkig was het vrijdag, mogen we morgen iets langer blijven liggen.

Het meest bijzondere van deze dag was de verrassende uitspraak in de zaak Wiels: dat "monster" Kuwas, levenslang heeft gekregen. Hij zal vast met zijn advocaat in hoger beroep gaan, maar toch. De rechter heeft in elk geval het OM gelijk gegeven. En dat is voor heel Curaçao een opluchting. Heel Curaçao dat niet in de criminaliteit zit, tenminste.
Nu nog afwachten hoe de rechtszaak afloopt die de naam Maximus heeft gekregen.

Ellen is naar de fysio geweest vanmiddag. Hij begon gelijk over of ze op haar rug slaapt, ja of nee. Vaak niet, soms wel. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar last van krijgt van haar schouder. Hij heeft in elk geval een beetje gemasseerd, toen een apparaatje erop gezet om te "trekken". De spier wat uitrekken, lijkt me? Komende woensdag moet ze weer.

Arjan had nog een leuk experimentje, vanmiddag. Hoe werkt electrolyse. Hij heeft een constructie in elkaar gezet. Helaas had ik geen tijd om foto's te maken. Maar later vertelde hij dat het werkte. Aan de ene kant, bij de plus pool, kwam er O2 vrij. Dat zag je als belletjes naar boven gaan. Aan de andere kant, bij de min-pool kwam er? Juist, H2 vrij.

Hoe je dat kon zien? Nou, aan de kleine belletjes. Die hij dan weer opving in een ballon. En die hij vervolgens met een vlammetje liet ontploffen. Toch fijn als je alle ruimte hebt om zulke experimenten te doen.
Soms zou ik wel eens een jaar of 10 vooruit willen kijken om te zien wat hij dan doet. Werk of studie. De richting is wel duidelijk. Techniek. Maar precies?? De tijd zal het leren.

Geen opmerkingen: