zondag 3 augustus 2014

Hoeveel...

Hoeveel woorden kan ik voor mezelf bedenken? In verband met mijn actie van vanmorgen... Veel.
Wat was het geval. Ik had, mooi op tijd, mijn presentatie af voor vandaag. Lekker gevoel, vrijdag. Gister nog even aan bijgewerkt. Niks aan de hand. Dacht ik.
Maar, bij het opslaan, vrijdag al, was ik iets te snel geweest. Normaal gesproken sla ik het meteen op in het goede mapje. Kun je het snel terugvinden. Dat was nu niet het geval, ik klikte te snel, en ik zag niet waar ik het opsloeg. Lichte paniek, tot ik me realiseerde dat ik het heel makkelijk terug kon vinden via menu Start, zoekbalk.
Zo gezegd, zo gedaan. Opgezocht, gekopieerd naar de USB. Gechecked, ja alles staat erop.
Totdat.... ik vanmorgen de USB in de laptop van de kerk deed, en het bestand wilde openen. Grrr, alleen een shortcut, niet te gebruiken. Aha, daarom dus dat pijltje in de picto!
Wat moet je dan?? In overleg met een stuk of wat mensen, waaronder de dominee, heb ik besloten om naar huis terug te racen. We zijn zo afhankelijk van de beamer dat we niet meer zonder kunnen.
Thuis kon ik natuurlijk ook het juiste bestand niet zo snel vinden. Ik weet nog steeds niet waar het gebleven is. Dus ten einde raad mijn eigen laptop in de auto gesmeten en weer terug geraced naar de kerk. Hoezo zondagsrust? Ha, mijn bloeddruk was inmiddels boven de 200, denk ik...
In de auto bedacht ik zelf al dat ik het bestand wel weer overnieuw via "opslaan als" op de juiste plek kon opslaan. En dan kon kopiëren naar de USB.
In de kerk waren ze al begonnen aan de dienst. Het was een beetje behelpen, maar de dominee was al bij het Kindermoment aanbeland. Samen met een ouderling heb ik als de wiedeweerga de problemen opgelost en kon de dienst verder doorgaan. Pfff, deze fout zal ik in ieder geval nooit weer maken.

Dom, onnozel, schamen, knullig, door de grond zakken, dat soort termen.
En nu wordt het echt tijd om de internetcode van de kerk te weten, zodat we iets in kunnen bouwen om zulke toestanden te voorkomen.
In alle snelheid had ik nog wel tijd om te zien dat er linten gespannen waren bij de politiepost op Rio Canario en dat er Marechaussee staat te patrouilleren. Een spannende week gaat dit worden.
Gister stond er een goed stuk in de Volkskrant over Curaçao. In elk geval iemand die zich er goed in had verdiept!
zandzakken voor de deur, prikkeldraadversperring

hier zit de BC opgesloten in afwachting van het proces van deze week..



 En dit is de link naar de Volkskrant:




  
http://www.kkcuracao.com/?p=74753#more-74753

Geen opmerkingen: