woensdag 6 augustus 2014

De spanning stijgt

Overal wordt er gepraat over 'het' proces. De kranten staan bol van de artikelen die te maken hebben met de moord op Helmin Wiels. En vooral nu over de vermeende daders. Tot nog toe roepen ze allemaal heel hard dat ze niks gedaan hebben. Maar er zijn wel veel getuigen die samen één verhaal hebben. Dat lijkt dan wel weer logisch. Overigens ben ik blij dat ik geen rechter ben.
Vanmiddag kon ik via de live-stream weer een groot deel van het verhaal volgen. Geeft je meteen een behoorlijk inzicht in hoe het er aan toe gaat bij de rechtbank. Wel eens verhelderend om daar getuige van te zijn, ook al is het op afstand.
Vandaag is er 5 jaar en 20 jaar ge-eist voor de mensen die meegewerkt hebben aan het plannen van de moord. Spannend wordt of de rechter het ook genoeg bewijs vindt!

Ellen was vandaag van vroeg tot laat bij de baai. Krijgt daar her en der eten aangeboden. Tja, het zal wel weer even wennen zijn om gewoon naar school te gaan en 's middags huiswerk te moeten maken. Helaas, zo is het nu eenmaal.

Thijs had zijn kleren al klaargelegd. Vond het eigenlijk te laat om om 10 over 7 in bed te liggen. Haha. Trouwens, ook Ellen ging uit zichzelf al om kwart voor 8 naar bed. En zelfs Arjan hoefde ik niet te porren, half 9 douchen. Nu weet ik alleen niet of hij ook gelijk ging slapen of dat hij eerst nog een poos heeft liggen lezen. Dat zou ook zo maar kunnen.

En Theo gaat weer vrolijk naar zijn werk, morgen. Wel werken, maar geen huiswerk meer daarna. Dat is ook wel een lekker gevoel, natuurlijk.

Ook ik moet weer werken, morgen. Het is zo krap bij ons dat ik niet mijn normale dagen vrij kan. Met een beetje geluk kan het volgende week wel. I hope so. Gelukkig heb ik kunnen bedingen dat ik om 8 uur kan beginnen, zodat ik Ellen eerst weg kan brengen en in elk geval een deel van de jaaropening mee kan maken! Dan ga ik om 12 uur eerst Thijs ophalen, zodat ik ook die juf even een hand kan geven. Volgende week maar eens een gesprek plannen...
Dus nu maar snel onder de koude douche en dan lekker pitten...

Geen opmerkingen: