donderdag 7 augustus 2014

Het normale leven

...is weer begonnen. Vanmorgen moest de hele familie vroeg het bed uit. Theo naar de baai. Het was druk geweest, vertelde hij vanmiddag. En na een paar vrije dagen was er van alles blijven liggen. Onder andere verstopte doucheputjes. 't Is toch wat. Onmisbaar, die jongen. In elk geval heeft hij het gevoel dat hij nuttig is (die indruk hebben wij ook, overigens) en doet hij het werk met heel veel plezier.

Ard heeft Arjan en Thijs naar school gebracht. En ik ben met Ellen naar de Dividivi gegaan. Met enige weemoed bedacht ik me dat dit de laatste keer is dat ik een jaaropening meemaak op deze school. Wat zijn de vorige 3 jaren voorbij gevlogen! Ongetwijfeld zal ook dit jaar veel te snel voorbijgaan. En moet ons meisje afscheid gaan nemen van haar basisschooltijd. Vooruit, niet getreurd, we hebben nog een heel jaar voor de boeg. We begonnen vanmorgen met bidden en zingen. Heerlijk om dat met zoveel kinderen, leerkrachten en ouders te doen. We zongen "Esaki ta e dia", dit is de dag. En "Si, Dios ta bon", ja, God is goed!

Voordat alle klassen opgenoemd waren ben ik naar mijn werk gegaan. Ellen zit dit jaar in groep J, en dat is de laatste klas. Het duurde te lang om daar op te wachten. Dus morgenmiddag even kennismaken met de juf.
Vanmiddag heb ik de juf van Thijs gesproken. Lijkt me een pittige juf, die er veel zin in heeft. Kersvers uit Nederland. Ik heb gelijk de koe bij de horens gevat en een afspraak gemaakt voor een gesprek, volgende week. Ze vond het helemaal prima. Voorlopig heeft Thijs er ook nog veel zin in! Houen zo.
Dat is het normale leven.
Groep 6a, Albert Schweitzer

Daarbij ging de soap bij de Rechtbank onverminderd verder. Dus vanmiddag, terwijl ik boeken sopte en stofte van Thijs (zijn leesboeken, niet zijn schoolboeken...) beluisterde ik de livestream van de radio. De advocaat van Nini, de verdachte van vandaag, beweerde met verve dat haar cliënt het braafste jongetje van de klas was. Ten onrechte al 9 maanden vast zat. 3 lieve kindjes had om voor te zorgen. Enz. enz. De officier van Justitie had duidelijk een andere mening. Hij pleitte dat dit proces enige maanden uitgesteld wordt omdat er met de aanhoudingen en verhoringen van Dos Santos en Jamaloodin nieuwe feiten boven tafel zijn gekomen. Aan de rechter om daar morgenochtend een antwoord op te geven.

Verder is het normale leven ook in het ziekenhuis weer begonnen. Druk! Veel bijzondere bepalingen, die bijzondere aandacht vragen. Maar dank zij mijn lieve collega Corine kon ik wel om goed 12 uur weg! Super...

Ook op de weg is de drukte weer begonnen. Ik doe er nu 2x zo lang over om bij het ziekenhuis te komen. Maar ja, het hoort erbij, hier.

Geen opmerkingen: