dinsdag 12 augustus 2014

oké

Het lijkt erop dat Ard na 4 dagen sukkelen weer redelijk oké is. Tenminste, de frietpan staat nog even aan en er liggen kipnuggets in. Die waren over van een gezamenlijke maaltijd een paar weken geleden. Na 2 dagen vasten, een dag voorzichtig aan beginnen met eten en vandaag weer bijna normaal zullen die kipnuggets vast heerlijk smaken. Mij ook, trouwens, ook al heb ik niet gevast.

Vandaag had ik een gesprek met de juf van Thijs. Voorlopig denk ik dat het wel goed komt! Een juf die er lekker Nederlands over denkt en dat kan geen kwaad. Bijvoorbeeld dat ze elke dag voorleest. Thijs vindt dat altijd superleuk. Ik lees hem 's avonds ook nog voor als hij naar bed gaat. Maar op school is dat wel heel bijzonder. Ze gaan, zoals het hoort, biologie krijgen en aardrijkskunde en geschiedenis. Ze gaat die kids leren hoe je met een agenda werkt.
Maar ze gaat ook in de gaten houden hoe het met rekenen gaat en waar het fout dreigt te gaan. Aangezien hij vorig jaar van een 8,5 naar een 6 is gezakt.
Ik heb ook aangegeven dat ik zulke dingen liever niet op het rapport zie, maar het eerder wil weten. Voor haar heel normaal...
Dus, voor Thijs en voor Ellen gaan we een huiswerk tijd instellen. Was wel handig geweest als ik de Pabo had gedaan, vroeger. Helaas, niet meer terug te draaien. Daarbij, ik hou te veel van mijn ziekenhuisje. 's Middags wordt het bijklussen... Ik hoop dat ik er nog uit kom met die sommen van Ellen, want die zien er al behoorlijk moeilijk uit. En we mogen natuurlijk nog geen rekenmachine gebruiken.
Eens kijken of we iedereen gemotiveerd kunnen krijgen!

Geen opmerkingen: