dinsdag 27 mei 2014

Alles is te leren

Thijs zijn fiets stond al weer een poosje met lekke banden. Dat is echt wel een nadeel van hier. Misschien moeten we maar eens bij de fietsenmaker vragen om sterkere banden, kan ook nog eens schelen.


In elk geval, vanmiddag heeft grote broer een poging gedaan om Thijs zelf te leren zijn banden te plakken. Helaas mislukte de poging, want er zat een scheurtje in het ventiel. Eerst een nieuwe band, dus. Maar goed, hopelijk kan Thijs dan wel weer even vooruit.
Zoals Arjan, die allerlei kunstjes doet op zijn eenwieler, vooruit-achteruit, sprongetje over een tak die tussen 2 blokken geklemd zit, 90 graden draaien in een sprong. Hij is wel blij met de banden die ik uit Nederland had meegenomen.
Nu probeert Arjan om Thijs ook op een eenwieler te krijgen, alles is te leren... Maar Thijs gaf vanmiddag als antwoord: Kom over 5 jaar nog maar eens terug met die vraag.
Redelijk bijdehand, kun je wel zeggen. Voorlopig zal hij het niet proberen, dat is duidelijk.

Vanmiddag was ik op Marktplaats op zoek naar een campingbedje. We konden nu voor onze gasten eentje lenen van buren, maar het is toch wel handig om zelf één te hebben liggen.
Ik heb me vermaakt met de dingen die er nog meer te koop worden aangeboden. Bijvoorbeeld een doopjurk, waar dan bij staat: met het prijskaartje er nog aan. Dan denk ik: hoe heb je dat gedaan? Kaartje naar binnen gefrommeld of het kind toch maar niet laten dopen? Of was-tie der al uitgegroeid, er stond ook nog bij: voor ongeveer een jaar... Bijzonder.
Ook een leuke was:
Voor koopje af te halen

2 grote kerstmannen
4 kleine beeldjes
2 dozen goudkleurige kerstballen (mat en glans)


Of deze:
 te koop

mooie advokado planten te koop, momenteel 50cm

Kun je hier advokaat uit melken ofzo? Doe mij er dan maar een paar...

Dit is ook grappig:
Wij zoeken dakplaten om een (groente) terrein af te schermen tegen leguanen.heeft u oude dakplaten liggen waar u vanaf wilt? 

Die kan ik me wel voorstellen... Je kan ook een katapult aanschaffen, natuurlijk.

Deze zal ik maar niet aan de kids laten zien, dan gaan ze onmiddellijk collecteren:
Vrijstaande afwasmachine. Werkt prima. Werkend te zien. 220V. Vervoer kan geregeld worden. NAFL 150,-- . Prijs onderhandelbaar.

Echt lachen, zo'n surftocht over marktplaats!

Geen opmerkingen: