donderdag 1 mei 2014

Ontmoetingen in Nijkerk

Gistermorgen werd ik verrast met een heerlijk ontbijt van Elly. Ze had vrij gekregen van het bloedprikken en zo hadden we een heerlijke ochtend samen. Relaxed ontbijten en ondertussen alle dingen bespreken die we de avond ervoor nog niet bij de kop hadden gehad... Na het ontbijt en de koffie zijn we een uurtje gaan wandelen. Langs de haven, het Wolderwijd, de MMM boerderij, de Sportlaan weer richting het dorp. Waar ik bij de Zeeman nog 2 bikini's heb gescoord omdat ze zo lekker zaten. Voorlopig kan ik daar weer mee vooruit.

Na een lekkere kop wortelsoep met een plak liefde en passiebrood, heeft Elly mij met koffers en al naar Nijkerk gebracht. Waar ik op het station Rianne en Rosemarijn heb ontmoet. We zijn naar Prins Heerlijk gelopen waar we bediend werden door verstandelijk gehandicapten. Goed concept!
Wat was het leuk om die meiden weer eens te spreken. Rosemarijn heeft haar opleiding net klaar en is begonnen aan haar eerste baan. Rianne moet nog een jaar bikkelen, dan hopen we elkaar op Curacao weer te ontmoeten...

Om een uur of 4 was ik bij Jan en Hilde. Waar ik ook weer alle nichtjes heb ontmoet. En zelfs nog de Zwijdrechtse nichtjes, 's avonds. O, wat is het fijn om familie te spreken en te zien!

Vandaag, donderdag, zijn Hilde en ik voor ons ontbijt gezellig samen naar de Bakker Bart geweest. Verwenmoment!
Daarna zijn we, op mijn verzoek, naar Bunschoten gereden, naar de begraafplaats. Het is daar wel veranderd, hagen laag-gesnoeid, nieuwe heggetjes geplant. Goed om te zien hoe netjes het er is. En goed om even stil te staan bij die plaats van herinnering.
Toen we dan zo dicht bij Spakenburg waren, moesten we wel even Spakenburgs Hart halen,   Witte Molens en voor mij Jan Hagel om mee te nemen voor mijn collega's.

Vanavond gaan we eten met alle Vreugdenhil-familie, zonder kindertjes dan. Behalve ons kleine neefje die wij nog nooit gezien hebben. Heb ik even geluk dat ik dat mannetje vandaag mag ontmoeten...

Geen opmerkingen: