woensdag 21 mei 2014

Marine en kustwacht

Gistermiddag was er een show, soort van..., voor onze kust. Ter gelegenheid van het feit dat er 2 patrouilleschepen van de marine hier lagen. Dat schijnt eigenlijk nooit te gebeuren. Je zou je af kunnen vragen waarom het nu dan wel zo is? In elk geval leek het mij wel leuk om even bij de baai te gaan kijken of ik er vanaf het strand iets van kon zien. Met enige inside-information wist ik dat ze deze kant op kwamen en dat het ongeveer halverwege de middag zou zijn. Dus om 10 over 3 ging ik met Ellen, de enige die ik mee kreeg, naar de baai en, tata!! ze voeren recht voor onze neus. Snel mijn camera gepakt en knipperdeknip, zoveel mogelijk plaatjes geschoten. Tot opeens de batterij leeg was. Balen.



Een ander, nogal shocking, nieuwtje was dat Gerrit Schotte, bekend en berucht, opgepakt was. Samen met zijn partner Cicely van der Dijs. Hier zaten we met z'n allen op Curaçao al meer dan een jaar op te wachten. Nu worden ze verhoord, ze zitten nog steeds vast. Eerst voor 2 dagen, maar eventueel nog een paar daagjes langer.
Zouden ze misschien problemen verwacht hebben??
Hoe dan ook, het is vrij stil rondom GS. Tot nog toe geen problemen. We hebben wel roeriger tijden meegemaakt.

Vandaag heb ik voor de verandering eens een hele dag gewerkt. Om een beetje door de scan-toestanden heen te komen. Maar ik zie nog geen licht aan de horizon, het is een verschrikkelijke klus. Volgende week maar eens met mijn leidinggevende overleggen, ik zie nog niet gebeuren dat ik 4 maanden gescand krijg. Ik ben al blij dat ik alle nieuwe aanvragen kan bijhouden!

Geen opmerkingen: