zondag 11 mei 2014

moederdag

Tot mijn grote verrassing stond er vanmorgen een stander voor mijn hangmat in de tuin. Natuurlijk was ik hier totaal niet op voorbereid. Ik zag alleen Thijs zijn pakje voor zijn bord liggen. Op school gemaakt. En ik dacht: wanneer krijg ik die nou??
Na het eten vroeg Thijs: Wanneer gaan we de cadeautjes doen?
Waarop ik antwoordde: Jij hebt alleen een cadeautje, geef het nu maar...
Want Ellen had mij al verteld dat haar juf nog iets nodig had, dat ze hun cadeautje af moesten maken en dan kregen de moeders het ergens in de komende week. Ben ik dan ook heel nieuwsgierig naar!
Maar goed, ik kreeg Thijs zijn cadeautje met een dikke knuffel. Gelukkig heb ik nog een jongetje die graag knuffelt. Hij had iets moois geknutseld, dat staat nu bij mijn bed:
Bijschrift toevoegen

Inmiddels was de ontbijttafel afgeruimd en ik sta zo op de porch te kijken. En denk ineens: Wat? Wat??
De verrassing was dan ook groot. De jongens en Ellen moesten lachen. Ze vertelden dat oom Herman het gemaakt had, dat ze allemaal geld gedokt hadden. En dat het dus heel goed uitkwam dat ik 2 weken de hort op was geweest.
Gister had Ard het gevaarte opgehaald en naast het appartement gezet. Ik had helemaal niets gezien, niets gemerkt.
Sinds de bomen uit onze tuin weg zijn kon ik niet meer lekker op zondagmiddag in de hangmat liggen. Dat heb ik echt gemist. En nu kan ik weer hangen!
met dank aan de timmerman: Herman de Boer!

We hadden vervolgens een mooie preek van ds. Lopers, ons hier wel bekend. Voorgelezen door Gerard Buitenhuis. Over psalm 46, dat God onze burcht is. Hij helpt ons door moeilijkheden heen. Is altijd bij ons. En zo mogen we dan ook de steun van onze broers en zussen in de kerk zien, door God gegeven.

Vanavond hadden we kring, bijbelstudie, bij ons thuis. Ik had een grote pan kerriesoep gemaakt. Stokbrood erbij. Na de bijbelstudie hebben we dan ook in gebed elkaar aan de Here opgedragen.

Geen opmerkingen: