woensdag 7 mei 2014

doen wat je leuk vindt!

Vanmorgen heb ik eerst mijn nieuwe contract getekend. Ik kan weer een jaar vooruit. Voelt al heel anders dan vorig jaar. Toen voelde het allemaal nog erg onzeker, alles moest wennen. Heel wat hobbels heb ik inmiddels genomen. Een ervan was de taal. Niet dat het nu allemaal perfect gaat, maar een voorvalletje van vanmorgen illustreert dat het best goed gaat: ik riep een patiënt uit de wachtkamer. Die antwoordde op mijn "bon dia" met: goede morgen.
Maar, heel dapper, ging ik door met Papiaments. Geboortedatum, adres, klein gesprekje.
Tot een collega binnenkwam en iets aan mij vroeg, in het Nederlands. Zegt mijn patiënt verbaasd: Bent u Nederlands? Ik dacht dat u Spaanstalig was!
Ze kwam zelf uit Suriname en sprak het Papiaments ook heel aardig, Nederlands nog beter. Maar ze had aan mij niet gehoord dat ik Nederlands was. Hoe grappig.

Verder heb ik het vanmorgen druk gehad met het uitzoeken hoe scannen en opslaan het handigste zijn. Want we gaan beginnen met alles te digitaliseren. Niet dat ik nu zo technisch ben, maar ik vind het wel heel leuk om zulke dingen te doen. En dat enthousiasme van mij is erg fijn, want niet alle collega's zijn blij met die computer-toestanden. Toch handig dat er dan één is die er wel blij van wordt... Sowieso vind ik het ook wel van deze tijd om te digitaliseren. Hoe minder papier, hoe beter. Nu is mij gelijk gevraagd om in de komende tijd alles van de afgelopen maanden, vanaf januari, te scannen en te ordenen. Leuk, leuk!!



Ard heeft ook gedaan wat hij leuk vindt: vliegtuig gespot op Hato. Een vliegtuig van Boeing gaan ze de komende week hier testen. Nieuw toestel, de dreamliner. Hij heeft een enthousiast verhaal gehouden bij Dick Drayer, vanmiddag was het te beluisteren op Dolfijn.fm en Paradise.fm


http://caribischnetwerk.ntr.nl/2014/05/07/kippenvel-voor-dreamliner/



Ellen en Thijs waren vanmiddag samen naar de baai. Het was erg leuk, alleen op het eind niet meer: Ellen ging in een bij staan. Dat kwam hard aan. Maar er waren een hoop aardige mensen: een mevrouw heeft het uitgezogen (onder de voet!!?? Dan heb je wel heel veel medelijden...), iemand deed er azijn op, ze kreeg drinken van de bar. Ik heb zo'n vermoeden dat ze de rest van de week nog allemaal vragen hoe het nu met Ellen gaat.

2 opmerkingen:

Unknown zei

http://download.omroep.nl/ntr/diversiteit/caribischnetwerk/audio/spotters.mp3

Stijnie zei

Leuk Ard! je boft maar dat je op Curacao woont! Wij hebben het naar onze zin in Israel waar we nu voor een half jaar wonen.
En Theo succes met je theorie examen!
Nog even en je kunt je aanbieden als taxichauffeur voor de hele familie.