zaterdag 15 maart 2014

Een goed begin

We hebben vandaag een goed begin gemaakt met onze kring. Wow, wat was het gezellig. Hoewel ik het best spannend vond, liep het als vanzelf. Geanimeerde gesprekken, mensen die elkaar nooit eerder gesproken hadden, heel uiteenlopende onderwerpen. En een heerlijke bbq, door de toegewijde zorg van Theo en Arjan.
Serieuze en minder serieuze verhalen kwamen aan bod bij het kennismakingsspel. Ard had bedacht om kaartjes uit te delen van memory. Je moest dan degene opzoeken die net zo'n kaartje had als jij. Elkaar iets serieus en iets grappigs vertellen wat de ander dan later in de kring moest vertellen. Het meest komische moment was toen 2 mensen een uitgebreid gesprek hadden gehad en aan het eind er achter kwamen dat ze dezelfde kaartjes hadden. Dat kan dus ook...
Uiteindelijk hebben we ook afspraken kunnen maken over hoe we verder gaan.


Ard en Arjan hebben vandaag gedoken. Ze waren allebei erg enthousiast. Het was leuk, het ging goed. En ook Carlos, de instructeur, was erg tevreden. Het was voor Arjan de eerste keer dat hij ging duiken met flessen, maar hij was natuurlijk al vaker diep geweest met free diven. Hij deed het daarom verrassend goed voor een eerste keer.

Ik had mijn relaxmoment al genomen, vanmorgen. Om 9 uur ben ik naar de baai gegaan. Dankzij Maria hoef ik niet persé op zaterdag meer het hele huis door. Alhoewel er altijd wel werk ligt... Maar kon ik even heerlijk liggen lezen. De jongens waren aan het werk voor school. Ellen was naar de Zeeverkenners. Die heb ik om 12 uur opgehaald en daarna zijn we naar huis gegaan. Alwaar Ellen eerst weer woordjes moest oefenen voor Papiaments.

Geen opmerkingen: