vrijdag 7 maart 2014

Thuis

We zijn het weekend weer ingestuiterd. Ellen is thuis gekomen van kamp. Ze was erg enthousiast, maar heel veel verhaal is er nog niet uitgekomen. Ze had wel geslapen, afgelopen nacht: pas om 11 uur was ze gaan slapen! Wow. (Valt mij nog alles mee...) Van 2 jongens zei ze dat die helemaal niet geslapen hadden.
Voor de rest hadden ze zich prima vermaakt.
toen kwamen ze op de terugweg de duikboot zr ms Dolfijn tegen, die op dit moment bij Curaçao is.


dan moet je natuurlijk wel even stoppen om foto's te maken

voor de Franekerse familie: rechts Piet z'n bootje (de Pelikaan)...

Ard was om 5 uur bij Landhuis Pannekoek, toen stonden de bussen klaar om te vertrekken. Wat een timing! Gewoon niet-Curaçaos. En ook Ellen had al haar spullen mee terug. Niet normaal... want na een kamp missen we altijd van alles en nog wat. Een meevallertje dus.
Theo was al vroeg vrij vanmiddag. Die sms-te of hij mee mocht rijden naar huis. Dat betekent dat er gewacht moet worden, want Thijs is om kwart over 12 vrij en als ze vroeg zijn, zijn Theo en Arjan om half 1 vrij. Nu gaf het niet, omdat ik niet naar de Dividivi hoefde. Voor mij viel het ook mee, want het was best druk bij ons, maar om kwart voor 12 had ik alles klaar. En zo kon ik zelf naar de Albert Schweitzer rijden om de jongens op te halen. Konden we ook gelijk boodschappen doen op de terugweg.
Planning!!



Nadat iedereen een broodje met gebakken ei had, kon ik aan de presentatie voor zondag beginnen. De laatste weken sturen ze donderdagsavonds, gelijk na het oefenen, de liturgie naar mij door. Goeie uitvinding! Zo kan ik op vrijdagmiddag aan de gang en kan ik ook vrijdagavond relaxen.

Ard was, met Rianne, vanavond nog even naar Hato geweest om een bijzonder vliegtuig te zien. De Amerikanen kwamen met een C-5 Galaxy spulletjes ophalen en dankzij de spotters-app weet Ard nu precies wanneer er weer iets spannends te beleven valt op Hato...


heel bijzonder, hij is nogal groot (en hij ruikt zo lekker, zegt Ard)

Thijs wilde niet mee, al was het moeilijk kiezen, maar hij ging toch liever thuis film kijken. Nemo... Wij hebben ook een DVD met alleen het verhaal. Ooit had ik die een keer in de auto aan. Nadat hij het hele verhaal aangehoord had, zei Thijs, `het is zo zielig, ik wil dit verhaal nooit meer horen´. Gevoelig zieltje.
Maar hij is ietsje harder geworden en nu vindt hij het toch leuk. Ik ook, trouwens.
Ellen ging, onder licht protest, gelijk na het eten naar bed. Niet leuk. Maar ze was uiteindelijk toch blij dat ze in bed lag. Die maakt een lange nacht...

En Theo leert en leert. De fanatiekeling. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt met hem, straks met het examen.

Wij hebben vanavond, onder het genot van een hapje en een drankje, nog even liedjes op de laptop zitten luisteren. Izaline Calister, gouwe-ouwen, Amira... van alles en nog wat. Heel gezellig met elkaar.
Morgen lekker uitslapen. Geen zeeverkenners voor Ellen, dagje uitrusten. Maar wij (Ard en ik) mogen samen een dagje de hort op. Rianne stuurde ons weg, nu kon het nog, zei ze. Dus wij gaan lekker een dag genieten. Doen we anders ook wel, hoor. Maar toch anders.

Geen opmerkingen: