donderdag 13 maart 2014

Ongewenst bezoek...

Thijs heeft morgen een uitje met de klas. Ze gaan naar het Seaquarium. Erg leuk natuurlijk. Gewoon schoolkleren aan, dat wel. Maar een pet mee, extra drinken. En ze mogen wat lekkers meenemen. Niet dat dat op het lijstje staat, maar dat vertelde Thijs zelf. Oké, ik heb niet zo veel meer in huis, eind van de week enzo. Hij had de keus uit: sultana, biscuitjes of een rolletje pepermunt. Hij koos voor een rolletje pepermunt, had ik ook wel verwacht.
Dus ik maak zijn tas klaar, pet erin, rolletje pepermunt uit de berging halen. Denk ik: wat ruikt het toch sterk, die pepermunt! Oooo, neeeee, door het plastic heen is er aan die pepermunt gevreten. Ik kijk nog eens goed op de plank, zie ik dat er ook aan een zakje zoute koekjes is gevreten, gewoon, met plastic en al. En ook een gaatje in de zak met spaghetti.
Grr, muizen?
Met veel plezier zetten Theo en Arjan vervolgens de muizeval neer. Nu maar eens afwachten of het effect heeft.

Vanmiddag waren we naar de tandarts geweest. Arjan, Ellen en Thijs. Geen gaatjes, althans, niet die er nog niet waren. Maar Ellen is onder handen genomen. Ana, de tandarts heeft een niet zo gangbare oplossing gezocht voor die ongelijke tanden van Ellen. Ze heeft het kleine tandje uitgebouwd tot een wat bredere. Ziet er best mooi uit. Het duurde alleen errug lang. Ondertussen kon ik wel mooi met Thijs zijn sommen maken. Zaten best lastige bij. Liters en centiliters, daar heeft-ie niet zoveel mee. Voor de rest doet hij het op zijn eigen manier. Die ik niet kan volgen. Bij het optellen hoor ik hem mompelen: de 5 doet niet mee. Of: over de 5. Ik geloof dat hij het splitsen overal bij betrekt. Voorlopig telt vooral het resultaat, dus als de juf het goed vindt, vind ik het ook goed.

Morgen maar eens een mooie foto van Ellen maken om dat lekkere bekkie te laten zien. Ze was vooral trots op het feit dat ze zo lang in die stoel heeft stil gelegen. Zegt ze: Ik moest alleen mijn ogen dicht doen toen ze met die blauwe lamp in mijn mond ging schijnen.
Wat?? Vroegen wij allemaal, doe je je ogen niet dicht dan, als je in die stoel ligt?? Bleek dat we allemaal onze ogen dicht doen als de tandarts bezig is. Maar Ellen niet, die wil graag alles zien...

Geen opmerkingen: