zondag 30 maart 2014

Humor

Vanavond reed ik met Thijs en Ellen terug naar huis. Ik zal eerst de grap maar vertellen. Stonden er bij de Burger King 2 grote brandweerauto's. Thijs zei: Hé, zou er brand zijn bij de Burger King?? Sensatie...
Maar ik zei, kijkend naar de stilstaande auto's, zonder licht, zonder mensen: Nee, ik denk dat ze even wat lekkers halen bij de Burger King...
Waarop Thijs reageerde met: Jaja, vanmorgen stond er een brandweerauto voor de Petshop. (Dat was ook zo.) Die gingen daar zeker even een hondje halen.
Heerlijk kind.

Verder was het een bijzondere dag. Vanmorgen moest Ellen al vroeg op school zijn. Op zondag?? Ja, de laatste activiteit van Vijfkamp, en ze wilde zo graag meedoen! Vooruit dan maar, op naar de medaille. Wat sport betreft is het een fanatiekeling. Heeft ze niet van mij. Maar ik heb haar wel weggebracht... dat dan weer wel.
Daarna hadden we alle tijd om te eten en ons klaar te maken voor de kerk, ook al moesten we vroeg zijn.
Beamer, koffie enz.
De voorganger was vanmorgen Rudsel, onze nieuwe Papiamentstalige dominee. Nou ja, niet echt van ons, maar een beetje toch wel. Het gaat heel erg goed, en Marloes tolkt dan, dat gaat ook prima. Een mooie dienst.

Vanmiddag hadden we tijd om uit te rusten, aan de baai. Ook daar was het rustig. Heerlijk.

En vanavond hadden we dan de eerste echt wijkkring. Bij Billy en Vanessa. We hebben eerst lekker gegeten, local, aros (rijst), galiña (kip) en kouseband (boontjes) en bakbanaan. In een relaxte sfeer konden we bijpraten. Op deze manier kunnen ook (onze) kinderen meedoen. Het toeval wil dat er in onze kring heel weinig kinderen zijn. En die van ons zijn groot genoeg om mee te doen.
Na het eten ben ik met Ellen en Thijs naar huis gegaan, anders zou het voor hun te laat worden. Theo en Arjan zijn gebleven met Ard, die de leiding dus op zich nam.

Waarna de zondag weer voorbij was en we de nieuwe week inzeilen... Morgen weer met volle kracht vooruit!

Geen opmerkingen: