dinsdag 8 april 2014

Ballonnen blazen

Ard vroeg aan Theo of hij er nog prijs op stelde dat we slingers ophangen? Hmm, zei Theo, nou,dat hoeft niet. Maar wel veel ballonnen. Oké, dat moet dan nog.
Voor de rest zijn we aardig klaar. De beschikbare cadeautjes ingepakt. Er komt nog iets achteraan. Spannend... 2 cakes gebakken, de visite kan komen. Morgen. Biertjes in de koelkast :)


Je zal maar 18 jaar worden!








Voor de rest was het ook wel een bezig dagje. Eerst een paar uur gewerkt. Om 10 uur heb ik zo ongeveer alles uit mijn handen laten vallen en ben ik gegaan. De baby die ik aan het prikken was heb ik nog net niet laten vallen. Sjonge, dat was voor het eerst in 20 jaar dat ik weer een baby heb geprikt. Was wel een bijzondere ervaring. Ik mag er wel goed op gaan oefenen, want het ging nog niet zo flitsend. Gelukkig vond die moeder het geen enkel probleem. Het ging met de zogenaamde "hielprik". In Nederland hadden we dan speciale zalf, zodat je mooie druppels krijgt. Die zalf hebben we hier niet, althans, bij ons niet.

Daarna rap naar Aqualectra om de rekening te betalen. Sommige dingen zijn hier zo waanzinnig complex. Op de rekening van Aqualectra staat je verbruik van stroom en water. Logisch, daar zijn ze voor. Maar het is gelijk ook de rekening voor afvalstoffenheffing. En die moet je dan weer ergens anders naar overmaken. Stel je voor dat je het simpel zou doen... Ach, ik mag niet klagen, ik hoefde maar 20 minuten te wachten en toen was ik in 2 minuten klaar.

Met Thijs en Ellen vervolgens naar de bieb, waar ze zelf de leuke boeken uitzoeken. Vandaag een stapel Koen Kampioen. grappig, ze zoeken samen dan zo veel mogelijk de delen die met een speciale letter zijn gedrukt, handig voor kinderen met dyslexie. Het niveau is ook eigenlijk een beetje te laag, Ellen heeft al bijna 2 boeken uit.

Ellen kwam er thuis achter dat ze haar map voor WO op school had laten liggen, terwijl ze er morgen een toets over heeft. Toen was ik 2 tikkeltjes boos op haar, want ik had het op school nog tegen haar gezegd. Natuurlijk had ze alle aandacht bij haar elastiekjes. Dus die heb ik even heel hoog geparkeerd. Zoek het eerst maar even uit met je huiswerk. Dat deed ze, en zo kwam ze op internet hetzelfde blad tegen als die ze op school had, over zoogdieren. Was dat een mazzeltje! En zo heeft ze het toch nog kunnen leren.

Arjan had zijn rapport mee. Ziet er keurig uit. Nog 2 stapjes harder met Nederlands en wiskunde, dan kan hij na de zomervakantie door op het VWO (wat hij ook hoopt). Met een 5 voor Spaans en een 6,4 voor Papiaments en de rest boven de 7 gaat het prima. En dan heb ik nog het idee dat hij het op zijn sloffen doet (maar ik kan me vergissen...)

De wekker 5 minuten vroeger, dan hebben we morgen een beetje extra tijd om Theo te feliciteren. Na het ontbijt, want dan werken de medicijnen!

Geen opmerkingen: