zondag 27 april 2014

Hoe leuk!

Vrijdagmorgen, ja, echt tijd om te updaten..., brachten papa en mama mij naar Joure. We hadden met mijn zusje Ingeborg afgesproken bij de Mac. Even tijd om bij te praten. Toen zijn wij doorgereden naar Harderwijk.
Gek is dat, in Leek had ik het gevoel dat er zoveel veranderd is. Dat kwam gewoon omdat ik daar sowieso al niet meer zoveel kwam. Maar hoe dichter we bij Harderwijk kwamen, hoe bekender het werd. Inmiddels was het zonnetje ook al gaan schijnen. En konden we heerlijk in het zonnetje bijpraten... Leuk om ook de kinderen weer te zien. En toch, net of we elkaar pas nog gezien hadden.
's Avonds tijd om te kletsen, want ik bleef gezellig slapen.
Zaterdags,koningsdag, gingen Nienke en Marjolein al voor dag en dauw op de kleedjesmarkt zitten. Ingeborg bracht ze om half 6 naar de markt. Wat was ik blij dat ik mocht blijven liggen... Toen ik om kwart over 8 uit bed kwam scheen de zon! Een stralende dag.
De meiden hadden flink verkocht, voor het goede doel. Super.
Aan het begin van de middag had ik afgesproken met Jannet. Zij heeft een paar jaar gewerkt met kinderen, op Curacao. Zo gaaf om nu weer even bij te praten! En te horen hoe het is, nu ze al weer 2 jaar terug is in Nederland.
Om kwart over 3 stonden mijn schoonouders bij het station om mij mee te nemen. Eerst naar Putten, naar hun nieuwe stacaravan. Waar we beschuit met aardbeien hadden. Mmmm, aardbeien! Die eten we niet bij ons, veel te duur en vaak zien ze er ook niet meer uit. Veel te kwetsbaar fruit. Dus, extra van genieten. Toen zijn we doorgereden naar Ikea. Heel verleidelijk. Gelukkig moest ik nog lampjes hebben voor in het appartement. Die heb ik gevonden, grappige witte lampjes met een lange, buigbare steel. Maar een stevige, zware voet... Wat een geluk dat Kirstens ouders binnenkort met een lege koffer naar Curacao gaan! Ik zorg wel dat ze aan hun kilo's komen :-)
We gingen bij Ikea ook een hapje eten, al moest het snel, want vanwege Koningsdag sloten ze al om 6 uur. Geeft niet, Zweedse balletjes hadden ze wel. Die smaken ook al zo lekker als je ze 3 jaar niet gehad hebt. Ik kom hier kilo's aan...
Na Ikea zijn we naar Hilde en Jan gegaan, een zusje van Ard. Ik had me er erg op verheugd om familie weer te zien en te spreken, maar het is nog leuker dan ik me voorgesteld had. Gelukkig spreken we elkaar nog verder in de komende week.

Daarna was het tijd om naar Zeewolde te gaan. Harm en Joke, pas nog bij ons op Curacao, hadden aangeboden dat ik bij hun mocht logeren. Wat ik dankbaar aangenomen heb.
Vanmorgen was ik dan weer eens in Zeewolde in de kerk. Tot verrassing van velen. Hoe vertrouwd voelt dat dan nog. Allerlei mensen even kort gesproken. Er was minder veranderd dan ik van te voren verwacht had. Aangezien we pas om 11 uur kerk hadden en we vervolgens de laatsten waren die bij de kerk weggingen, was het al een eindje inde middag eer we thuis waren. Genieten van de rust die we in de zondag krijgen...

Ik voel me zo rijk met al die lieve mensen om mij heen, die mij met zoveel warmte begroeten. Waar op elk adres God gedankt wordt dat ik er ben... andersom ook trouwens, ik ben zo dankbaar dat ik hier mag zijn, deze 2 weken in Nederland!

Geen opmerkingen: