maandag 7 april 2014

Rooie ruggen

Volgens Theo was het een saaie dag. Zoals altijd. Hier spreekt een puber...
Hij liet mij vanmiddag een nogal rooie rug zien en zei dat hij zo niet kon judoën. Wat ik me wel voor kon stellen. Dus mocht hij thuisblijven. Arjan was niet zo bij de hand om dit ter sprake te brengen en ik was zo slim om geen vragen hierover te stellen. Beetje suggestief als ik ga vragen of hij ook een zere rug heeft. Nou ja, uiteindelijk heeft hij ook niet gejudood, want wij waren zijn judopak vergeten. Hij was zelf naar Target, met Ellen (en de rest). Ard rijdt dan normaal gesproken langs de kerk, pikt Ellen en Arjan op en gaat door naar de judo. Theo denkt er meestal aan om Arjan zijn pak mee te nemen. Maar ja, Theo ging niet mee. En wij hadden onze aandacht even bij de auto: die van mij was weer klaar, en die van Ard stond nog bij de garage, die moesten we nog ophalen. Dan gaat alles anders dan anders en vergeet je essentiële dingen...
Scheelde in elk geval voor zijn rug.
Ook Thijs zag er nog fraai gekleurd uit. Die heeft wel echt gejudood, met pak en al. Vanmorgen liep alles nog zoals het moest. Thijs was vandaag bij Kiet.
Ellen en ik hebben cadeautjes gekocht voor Theo. Spannend...
Daarna heeft Ellen nog hard geoefend op haar woordjes Papiaments. Het gaat al heel goed. Wat zijn we blij met wrts. Ik merk dat Ellen daar zelf ook steeds beter mee om kan gaan. Het kost haar nu minder tijd dan zo'n 2 maanden geleden. Eigenlijk moeten we nu toch boeken gaan lezen, zodat ik kan zien of ze de woorden ook echt opslaat en kan gebruiken. Morgen gaan we naar de bieb, een mooie gelegenheid om bij de Papiamentstalige boeken te kijken. De keuze is een stuk kleiner, dat is jammer.

Morgenochtend ga ik eerst nog een paar uur werken. Ze zitten erg omhoog, één collega heeft een oogontsteking. Zij moet morgen eerst naar de dokter. Ik ben benieuwd of ze wel mag werken. Dan ben ik er in elk geval een paar uur om de drukste uren door te komen. Daarna had ik andere plannen. Die had ik sowieso wel, trouwens. Eigenlijk moest ik heel nodig de berging uitmesten. Zien of ik nog een muizefamilie tegenkom. Dat wordt dus morgen weer niet. Want 's middags is natuurlijk geen optie voor zo'n klus. En ik moet nog cake bakken voor woensdag...

Kwart over 10, Ard komt thuis van de kerkenraad. Een heel nette tijd! Bijna bedtijd...

Geen opmerkingen: