donderdag 17 april 2014

Vakantie!

Alhoewel de vakantie voor ons begonnen is, moesten we vanmorgen alsnog op tijd uit bed. Want Maria zou komen. En die staat om half 8 bij de poort... Dus de wekker stond op 7 uur.
Aangezien de jongens nog niet uit bed waren, had ik bedacht dat Maria wel de berging kon gaan schoonmaken. Een mooi karwei voor zo'n dag als vandaag. Omdat daar nog steeds een muis bivakkeert, durfde ik daar zelf niet aan te beginnen. Ik durf nog niet eens de mand met lampjes te pakken, want dat heb ik één keer gedaan en toen sprong die muis eruit. Een gil van mij en een hoop kippenvel.
Dat heb ik Maria niet van te voren verteld, ik hoopte dat het goed zou gaan. Gisteravond heb ik nog even een flinke hoeveelheid korreltjes gestrooid, want die muizenval heeft ook nog steeds niet gewerkt. Af en toe zien we de muis voorbij wandelen in de berging. Maar vandaag dus niet. Wel vond Maria enige aanwijzingen dat er een muis moet zijn, hij zal vandaag wel aan de wandel zijn geweest. Gelukkig maar. Alleen het zakje van de muffin-mix was aangevreten. Helaas, geen muffins voor zondag.
En de berging is dus weer lekker schoon. Ik heb Maria uit de grond van mijn hart bedankt voor haar inzet. Verder had ze ook nog de badkamers en de woonkamer en de slaapkamers van Thijs en Ellen gedaan. Die waren toch al vroeg uit bed.

Ondertussen heb ik de ppt voor morgen gemaakt. Eerst de presentatie van de Papiamentstalige dominee vertaald, want we hebben morgen een gezamenlijke dienst. Al met al een hele klus, het grootste deel van de dag ben ik daar mee bezig geweest. Het Bijbelgedeelte in de ppt, het formulier voor het Avondmaal in de ppt...
En ondertussen nog een diepzinnig gesprek met Ard gevoerd. Kids waren allemaal bezig met andere dingen. Ellen naar de baai, Arjan ook (om zijn nieuwe speer uit te proberen). Theo is aan het leren voor zijn theorie examen van het rijbewijs, ach ja, dat kan er ook nog wel even tussendoor. En Thijs maakte van de gelegenheid gebruik om ongestoord lekker lang op zijn laptop te werken.

Toen die ppt eindelijk klaar was had ik zelfs nog tijd om mijn naaiklusjes te doen. Zo kan ik nog een iets minder lange broek aan in Nederland, die niet afzakt (want ik kan nu met goed fatsoen een riem om doen...).

Geen opmerkingen: