woensdag 22 mei 2013

Ergernissen

Vandaag ben ik naar Curgas geweest, op Muizenberg. Daar zit het kantoor waar de flessen met gas verdeeld worden. Met enig gevoel voor drama heb ik daar zitten vertellen dat wij al vanaf vorig jaar op gasflessen zitten te wachten.



Die mevrouw zoeken, zoeken, zoeken in de computer. Blue Bay BL34b?? Nee, niet te vinden. Vreugdenhil?? Nee, ook niet.
Nee, u staat niet geregistreerd. Grr, ik kon wel uit mijn vel springen. Heeft Ard daar al 3 keer de papieren overnieuw in moeten vullen. Nog steeds geen steek verder.
Zegt ze: Maar u moet ook niet zo lang wachten!!
Ja, duhh, dat deden we ook niet. Ard is er wel vaker naar toe geweest om te vragen waarom het niet opschoot.
In elk geval heeft ze nu beloofd dat er binnen een week iemand komt om de situatie op te nemen. Die vult dan papieren in. Met die papieren, geld en onze sedula moeten we dan weer naar Muizenberg. Dán kunnen we flessen bestellen. Eerst moeten we geregistreerd zijn als klant.
Als volgende week dinsdag niet een mannetje is geweest, sta ik woensdag daar weer in het kantoor! Net zo lang tot ze de boel geregeld hebben. Totdat ze daar allemaal weten wie de familie Vreugdenhil is op Blue Bay BL34b...

Gisteravond kwamen we er achter, dankzij een mail van Blue Bay, dat er dingen met de betaling fout zijn gelopen. Ergernis nr. 2. Dus Ard naar de bank, RBC. Niet aan te raden, trouwens. Zeggen ze daar dat een automatische incasso maar voor een jaar is. Dan moet je het weer opnieuw regelen. Ja, er kan toch iets veranderd zijn?
Wat een systeem... er kan toch iets veranderd zijn. Hallo, zeg! Dan kun je daar toch even voor tekenen? Nu wordt gewoon die hele betaling stopgezet zonder dat je iets hoort. Pas na 5 maanden trekt er iemand aan de bel. Pfff.



Verder blijken ze bij Ennia ook minder slimme dingen uitgehaald te hebben met de hypotheken. Wij zijn niet de enigen. De hypotheken zijn overgedaan naar Banco di Caribe, daar hebben ze hun handen er vol aan.
Soms krijg je een punthoofd van al die regeldingen. Dan denk je dat alles al lang geregeld is..... helaas, toch niet. Of toch anders.

Nou ja, Herman en Anja hebben vanmorgen ongeveer 2 uur zitten wachten bij Immigratie. Ik was dan wel meteen aan de beurt bij Curgas. En Ard heeft ook geen 2 uur zitten wachten bij de banken. Dus ach, soms vallen dingen ook nog wel een beetje mee. Het kon nog erger.



Ik had eerst mooi wel alle 9 ramen aan één kant van het huis schoongemaakt. Goed gevoel! Ze waren dan ook giga smerig, dus het effect is groots.

Vanmiddag heb ik met Ellen sommen zitten maken. Ze moest van bedragen als: E 8,70 naar 10 euro gaan. En ook hogere bedragen. Het duurde even voordat ze snapte hoe het moest en waarom. Maar uiteindelijk lukte het haar wel.
Anja heeft nog met Thijs geoefend op woorden als: beren, leren, veren, kleren. Ideaal, zo'n juf als buurvrouw!

Morgen weer een nieuwe foto van de banaan. Je kunt nu al zien dat onder de andere bladeren ook banaantjes aan het groeien zijn, de contouren zijn al zichtbaar. Morgen gaan er vast meer bladeren open.

1 opmerking:

Unknown zei

Poko, poko, buuf! Het komt allemaal goed, vooral steeds weer terug gaan ... vol begrip ... doch ... zeer aanhoudend en duidelijke afspraken maken. Zal ik meegaan volgende keer, als het nog niet geregeld is? Kan ik vast oefenen.
En die ramen , ja die zien er geweldig uit. Nu moet ik ook maar, anders krijg ik zo'n smerig gevoel. ;-)