woensdag 15 mei 2013

positief

Vanmorgen weer hard gewerkt op het Lab. Het gaat best goed. Vind ik zelf, en vinden de collega's ook. Er was een mevrouw waar we vorige week met z'n tweeën ons best op hebben moeten doen om een klein beetje bloed te krijgen. Te weinig, waar we al bang voor waren. Dus die mevrouw kwam vanmorgen terug. Dat is natuurlijk altijd een beetje spannend: wordt het weer zo'n drama.... maar nee, ik prikte meteen goed.

Verder hadden we achter elkaar mensen die ingewikkelde dingen moesten doen: 24-uurs potten voor urine, allerlei poep-onderzoek. Kijk, dan is het een stuk lastiger om in het Papiamentu uit te leggen wat de bedoeling is. Gelukkig doet Josepha dat dan. Soms is het voor de patiënten zelfs nog lastig te begrijpen in het Papiamentu... En dan hoop je maar dat ze het goed gedaan hebben als ze het hele zaakje weer in komen leveren.

Aan het eind van de ochtend moest ik bij 'het hoofd' komen. Die begon met uit te leggen dat degene die op Muizenberg prikt, bij een huisartsenpost, op vrijdag vrij is. Het duurde even voor ik snapte wat de bedoeling was. Komende vrijdag mag ik daarheen om te prikken. Ze vonden dat ik genoeg ingewerkt was, prikken ging goed en de rest ook. Daarom moet dat wel goed gaan. Oké, verrassing. Ze gaat me wel even brengen en vertellen hoe het daar in elkaar zit. Misschien dat ik nog even probeer uit te zoeken waar die huisartsenpost is... Kan ik vast op de kaart kijken hoe ik ongeveer moet rijden.



Vanmiddag heeft Ard zijn ouders weer naar Hato gebracht. Het ene afscheid is het andere niet...
Alles paste in de koffers, de koffers waren niet te zwaar ( Ard heeft maar even gewacht tot ze ingecheckt waren) en nu zullen ze al wel weer bijna bij Nederland zijn. Waar ze van 't weekend 35 graden gaan halen, zoals mijn aangetrouwde neef schreef,uitgesmeerd over drie dagen. Goeie grap.
Als het maar droog is, zeiden wij dan. Altijd positief blijven.

Vanavond hadden we Bijbelstudie. We hebben de hele avond gebrainstormd over gemeente-zijn. Wat is het belangrijkste voor mij als christen. Wat wil je uitstralen als gemeente. Hoe kun je meer samenbindend bezig zijn. Een leerzame avond.

1 opmerking:

Stijnie zei

Fijn dat het zo goed gaat op je werk, Mariëtte!
Succes vrijdag!