zaterdag 11 mei 2013

Kapper, machoo en meer

Vanmorgen ben ik weer eens naar de kapper geweest. Vorig jaar in juni heeft Hannieke mijn haar nog eens geknipt. Dus het werd wel tijd om weer eens te kortwieken.
Anja was erg enthousiast over een kapper in Bloempot. Beetje suggestief. Maar ze heeft in elk geval geen bloempot-model gekregen. Daarom wilde ik die kapper ook wel eens proberen. Gister een afspraak gemaakt, bleek later dat het toch nog een ander was. Het leek me sterk dat als ze in hetzelfde winkelcentrum zitten de condities erg ver uit elkaar zouden liggen.
Er is dus inderdaad een flink eind van mijn haar af. Een lekker gevoel. Goeie kapper...



Ondertussen waren Ard en Theo samen de stad in naar een kledingwinkel. Machoo, heet die winkel! Voor allebei geen favoriete bezigheid. Maar ik vond toch echt dat ze het zelf maar op moesten lossen. In Nederland kon ik het nog wel eens gokken met de kleren. Hier zijn de maten zo anders. Gelukkig voor hen had ik een speciale herenmodezaak gevonden. Daar hebben ze in no time van alles en nog wat aangeschaft. Nette broeken, nette shorts, Theo nog het Ajax uit- en thuis-tenue.
Mijn conclusie was dat ze nog eens vaker samen op pad mochten. Dat waren ze dan weer niet zo van plan...


Toen we zaten te ontbijten zagen we de grote cactus achter het appartement (in de tuin van de buren) vol leguanen zitten. Ard heeft er een plaatje van gemaakt. Het is echt gestoord.


Logisch dat onze tuin leeggevreten wordt. Ik snap dat die beesten ook moeten eten om te leven. Maar dan toch liever in een ander tuin dan de onze. Ard en Theo zien het wel zitten om een luchtbuks aan te schaffen. Ben bang dat dat niet helemaal legaal is... We zullen Jaanchie eens een tip geven. Vulling voor zijn sopi yuana.


Vanmiddag heb ik Ellen van het feestje van Etty en Nora gehaald. Die hadden het heel gezellig gehad. Niet zo veel geslapen. Dat haalt ze nu dan weer in. Nagels gelakt, rug gemasseerd. Die meiden hebben zich prima vermaakt. Het maakt Ellen dan ook niet zo veel uit dat ze de helft niet kent. Ze past zich wel aan, en geniet lekker mee van al die meiden dingen.
In die tijd had Ard met Arjan en Theo het huis gezogen en gedweild, (noot Ard: en de slaapkamers aan kant en de was afgehaald en gestreken, maar dat is waarschijnlijk niet opgevallen....) . Wat een luxe toen ik thuis kwam. En zo is de week weer omgevlogen. Morgen rustdag! Behalve het beamen...

Geen opmerkingen: