zondag 19 mei 2013

Pinksterfeest

Hoewel we het er met z'n allen wel over eens waren dat dit echt een feest is, bleek het best moeilijk te zijn om dat over te brengen op de kinderen. Feest, omdat de Heilige Geest naar de aarde is gekomen, in ons hart woont. Het is niet zo zichtbaar.
Misschien toch nog eens een keer het voorbeeld van de emmer laten zien... Pas in korte tijd 2 x hetzelfde gehoord: het is met de Heilige Geest net als met het volgieten van een emmer, een emmer waar gaatjes in zitten. Ik ben die emmer, ik ontvang de Heilige Geest. Helemaal volgestort, Hij werkt in mij. Maar ik ben dus wel een lekke emmer, het gaat niet altijd even goed. Door de zonde, door onvolmaaktheid.
Gelukkig mogen we elke avond weer vergeving vragen voor die zonden. Omdat de Here Jezus aan het kruis is gestorven, worden die zonden vergeven. Dat geloof ik!
Wat is dan nu het Nieuwe Leven, waar we het vandaag over hadden. Ons nieuwe leven is dat we met vallen en opstaan, met pieken en dalen, toch gehoorzaam willen zijn aan God. Daar helpt de Heilige Geest ons bij.
Dus is het feest! Volgend jaar toch proberen om daar met de kinderen meer aandacht voor te hebben.

Vandaag waren Etty en Nora bij ons. Die meiden hebben heerlijk gespeeld. Ze waren alleen erg teleurgesteld dat ik alle Playmobil (bijna alle...) op de zolder had weggeborgen. Of ik het niet even kon pakken. Nou nee, helaas.
Later, toen Ellen en Etty gezellig samen in de hangmat aan het schommelen waren, zijn ze samen op de grond gekukeld: het ene touw brak af bij de boom... Ze waren erg beduusd. Morgen maar eens vragen of Ellen nog gewoon op een stoel kon zitten?

De bloem (ik werd door de jongens op de vingers getikt, natuurlijk is het nog geen vrucht!) van de banaan hangt nu al naar beneden. Er drupt nectar uit, we zagen er al een suikerdiefje bij. Misschien komen er ook nog vleermuizen op af.

Geen opmerkingen: