zaterdag 4 mei 2013

nog even tijd voor een blogje...

Zoooo, we hebben een avondvullend programma met de titel 'Klein Zeewolde op een tropische klip' achter de knopen. Letterlijk, we hebben genoten van een heerlijke BBQ met de zeewolder westindievaarders en dat is een tafel vol. De tafel is overigens ook bijna helemaal leeggegeten en gedronken en de grappen en anekdotes vlogen rond. We hadden de gek met onszelf en elkaar en dan is het maar zo weer de hoogste tijd om op te gaan breken.
 



Over breken gesproken, Mariette zei gisteren al dat het wel tijd werd om mijn verjaardagskado van vorig jaar te verzilveren (een nieuwe BBQ, lokaal gefrobelt met een oliedrum) toen vandaag de oude BBQ gewoon in mijn handen uit elkaar brokkelende. Op naar Boka Sami dus om een andere te scoren, maar dat ging zomaar niet, ik moest wel aangeven wat ik wilde, dan gaat het BBQ-mannetje spullen verzamelen en aan de knutsel... oh, dat ik hem vandaag al wilde hebben... nee, dat kon niet maar ik mocht er wel een lenen.... en dat gebeurde dus.. we hebben een prachtige halvedrum staan met rooster en volgens Mariette is het vlees nog nooit zo goed gelukt.... (ik denk dat wel klopt idd!!)


Met Herman en Anja, Ruben en JW en Marieta Pasman hebben we dus heerlijk gegeten, gekletst, wat
gedronken en gezeten. Een geslaagde avond al met al.
Vandaag was overigens een benauwde dag... weinig wind, drukkend warm en dreigende luchten. Maar regen viel er niet. Theo en Arjan waren druk voor school (jawel op zaterdag!) oa met filmen en monteren voor hun CKV-projecten. Ellen en Thijs hebben zich aan de baai vermaakt en op hun geheel eigen wijze op de weg naar de baai 2 minuten stilte gehouden (20.00 in Nl is hier 14.00 en da's een heel logische tijd om naar de vrienden aan de baai te wandelen, dus dan moet je een creatieve variant bedenken....).

Vanmorgen hebben we de banken bezocht in een poging om de zaken voor internetbankieren, extra rekeningen en en/of constructies te regelen... pfffff... een hoop gedoe met maar kleine stapjes succes. Succesvoller was mijn (Ard) poging om Herman zijn  haarbos te snoeien. Ik kan dat alleen maar met de electrische heggeschaar (de tondeuse) maar de buren waren beide tevreden gelukkig...


  

Geen opmerkingen: