zaterdag 18 mei 2013

Vruchtbaar

Vanmorgen heeft Ard een vergadering gehad in de kerk. Zelf georganiseerd, met ontbijt en al. En het was een vruchtbare vergadering. Over het jeugdwerk bij ons in de kerk. Allerlei nieuwe ideeën en inzichten zijn ter tafel gekomen. Over 2 weken gaan ze verder. Ha, dat klinkt goed.

Nog een vruchtbaar onderwerp: de bananenboom krijgt vruchten. Een soort van bloem wordt zichtbaar, daar gaat straks, als het goed is, een kam bananen uit komen. De eerste vruchten uit onze eigen tuin! Kunnen we ons nu al op verheugen.

dit is de vrucht, of de bloem, dat weet ik nog niet precies


Verder was het een beetje kabbelende zaterdag. Ellen naar de Zeeverkenners, waar ze gepeddeld hebben, levend Stratego gedaan op een onbewoond eilandje en nog meer leuke dingen.

Theo heeft weer gefilmd. Volgens hem was dit nu echt de laatste filmdag. Hij is helemaal weg van die ranch, waar ze bijna alles gefilmd hebben.

Arjan heeft zijn kamer opgeruimd en gesopt, goed man! Helemaal schoon en netjes. Houden zo.

Ook Thijs heeft een sopdoek door zijn kamer gehaald. Ik moest hem wel eerst alle stoffige hoekjes wijzen. Toen hij klaar was is hij hem snel gesmeerd naar de baai. Alwaar hij een portie friet heeft gebietst.
Vanmiddag heeft hij nog met bloed, zweet en tranen zijn Papiaments gemaakt. Aangezien hij dat niet alleen kon, weet ik nu ook alles van schoenen in het Papiamentu. Kan ik minstens 12 soorten schoenen opnoemen, dat hebben we dan toch maar mooi weer geleerd. Nu draag ik slòfnan. Nee, geen sloffen, dat zijn slippers.

Geen opmerkingen: