woensdag 16 oktober 2013

Van een kapotte auto en nog een bbq

Ard belde op: ik sta bij de Centrum om boodschappen te doen, maar ik ben hier zonder auto. Die is stuk: koppeling kwam niet meer omhoog. Tja, dan kom je niet ver.
Hij had nog geluk: vlak bij school stopt die koppeling ermee. Morgen gaan ze hem maken bij Motorvoertuigen. Ze wisten al wat er aan mankeerde. Toch wel fijn, zo'n technische afdeling op school!


Alleen hebben we enige logistieke uitdagingen te gaan... Hoe komt iedereen op tijd op zijn school/werk? Gelukkig mag ik een half uur later beginnen, dan kan ik iedereen op z'n plek afzetten. Misschien kunnen we ook nog iets regelen met tante Anja... Maar dat moet dan morgenvroeg gebeuren.
Theo en Arjan zijn vroeg vrij, Arjan was wel bereid om met Thijs met de bus naar huis te komen. Theo heeft dat laatst ook een keer gedaan, die gaf dus nog enige tips: ga plassen voordat je weggaat, neem een flesje water mee, krijg geen zere benen.
Hmm, kreeg de indruk dat het geen onverdeeld succes was, de vorige keer. Even goed wilde Arjan het wel doen voor een ijsje bij de Mac, onderweg in de stad.
Denk dat ik Ellen dan ophaal, moet ik wel echt op tijd weg zijn!

In elk geval had Ard de boodschappen voor de bbq. Met de technische mannen van school en de gastarbeiders uit Nederland die zo'n mooi computersysteem hebben opgezet. Eerst wilden ze ergens bij een baai gaan barbecuen, maar later had Ard bedacht dat het toch handiger was om het hier thuis te doen. Konden Theo en ik ook meegenieten.
Thijs en Ellen moesten wel een beetje op tijd naar bed, die hebben een hamburgertje gehad. Waren daar uiteraard zeer ontevreden over. Je zal maar middenin een feestje naar bed worden gestuurd, dat is ook niet leuk... Helaas, strenge moeder.
Verder was het erg gezellig, we hebben veel gelachen. Wat een moppen gingen er over en onder de tafel door.



Nu hopen dat we nog een beetje kunnen slapen, want het weerlicht voortdurend voor en achter. De kans zit er in dat het gaat spoken, vannacht. Of het valt mee, dat kan ook.

Geen opmerkingen: