woensdag 3 juli 2013

Assertief

Vanmorgen werd mij gevraagd of ik morgen ook kon werken. Een collega heeft een begrafenis. Mijn gedachten gingen razendsnel. En mijn antwoord was 'nee'. Gelijk sloeg de twijfel toe. Kan ik dat maken?
Maar we hadden afgesproken om morgen naar Cas Abao te gaan. Ik mag geen vakantie opnemen, dus moet ik het hebben van die twee dagen in de week dat ik niet hoef te werken.
Daarbij, die collega heeft maandag ook al vrij gehad voor die begrafenis. Niemand legde uit of het familie was of iemand anders (je kunt hier van alles verwachten).
Het voelt niet helemaal goed, aan de anderen kant kan ik genoeg redenen aandragen om dit besluit te rechtvaardigen. En dus ga ik morgen toch genieten van ons dagje uit.
Ard werkt wel, Arjan ook: die mag met Ard zijn collega mee om te klussen. Theo is weer in de tuinen bezig. Hij is al te weten gekomen dat er spul is tegen leguanen. Ik zei tegen hem dat hij dan morgen moet vragen waar je dat spul kunt kopen.
Voor de rest gaat Margriet mee, natuurlijk, Ben en Katinka met de jongens en dan pikken we onderweg Anja nog op.

Vandaag kwam de envelop van de gemeente Waalwijk. Morgenochtend nog zien te bellen voor een afspraak. Vandaag kwam ik er niet doorheen, zoals steeds.
Ard is bij de bank geweest om te vragen of het geld er af is voor Curgas. Eh, nee.... Moeten we nou echt nog een keer langs? In elk geval dan contant geld mee. En natuurlijk weer alle papieren, want je zult zien dat ze daar weer niks van ons kunnen vinden.

Geen opmerkingen: