woensdag 24 juli 2013

Een leuk spelletje...

Maar die vertel ik pas aan het eind....
Vanmorgen heb ik voor het eerst in het ziekenhuis zelf geprikt. Ze zullen wel gedacht hebben: tijd genoeg om iets nieuws te doen. Daarna werd het alsnog druk met prikken.
Nog een grappig voorval. Kwam een Spaanstalige dokter bij mij. Hing een heel verhaal op. Ik pikte er net genoeg woorden uit op om te snappen over welke patiënt het ging. Papier erbij: waarschijnlijk blaasontsteking, moet antibiotica, maar zit er genoeg urine in het potje om te onderzoeken. Tja, dan schiet mijn Spaans schromelijk tekort om hier zinvol op te antwoorden. Wat zeg ik, ik breng er geen woord van terecht. Dus de patiënt waar ik mee bezig was even gerustgesteld, gezegd dat ik zo terug kwam. Op naar de collega's die ons konden helpen. Oké, er was genoeg urine, voor een kweek is er niet veel nodig.
Kom ik terug bij mijn patiënt, zegt ze: Toch raar dat die dokter niet eerst Nederlands moet leren spreken voor ze hier mag werken.....
Oef, dat is even een andere benadering dan die ik normaal gesproken hoor. Het is maar net hoe je het bekijkt! Was een leuke ervaring.

Ard en Theo hebben het appartement geschuurd en geprimed. Mooi, morgen verder.
En vanmiddag zijn Ard en ik naar Hato geweest om, samen met nog een heleboel vrienden en vriendinnen, Wouter en Vera uit te zwaaien. Heel jammer voor ons dat ze teruggaan naar Nederland. Maar ja, zo gaat het hier nu eenmaal. Hun termijn zat er op. En vooral Vera wilde echt terug. Als het goed is hangen ze nu ongeveer boven Engeland....

Vanavond hebben we met Ben en Katinka het spel: Machiavelli gedaan. Het was wel even wennen. Ik denk dat we het morgenavond nog een keer moeten doen om er goed in te komen. Tenminste, als ze allemaal nog willen. Want ik heb gewonnen. Even veel punten als Ard, die als eerste uit was, alleen had ik dan de meeste punten van mijn kaarten. Beetje ingewikkeld, maar wel lachen als je daar dan na veel bestuderen achter komt.....

Geen opmerkingen: