maandag 3 februari 2014

Achtergebleven...

Een paar weken terug schreef ik over een ongeval hier op Curaçao waarbij de vader, en een paar dagen later de moeder, van een jongetje van 7 zijn omgekomen. Een dramatisch verhaal dat veel emoties opriep. Ook bij veel kinderen, die zich inleven in dat jongetje, nu zonder zijn ouders.
Op de Albert Schweitzer waren heel veel tekeningen en briefjes gemaakt voor hem, maar door omstandigheden kon dat niet aan hem gegeven worden. Nu is er iemand van onze gemeente naar Nederland. Zij had toch al veel te maken met dat gezin voor en na het ongeluk. En zij gaat het pakje, dat hier achtergebleven was, aan hem geven. Super fijn dat dat kan!
We wachten hier in spanning af wat dat jongetje ervan gaat zeggen...

Vanmiddag is Ellen heel hard aan het leren gegaan voor Papiamentu. Vrijdag weer een woordjes toets. Het is dan wel veel leren, maar het is ook de makkelijkste manier om een goed cijfer te halen. Alleen weet ik niet of Ellen dat met me eens is. Na een blik van mij in haar agenda bleek dat ze voor morgen een toets van taal heeft. Van woorden als: garage, percentage, historisch... zelfs als je Nederlands bent zijn sommige woorden nog moeilijk! Ik had wel iets uit te leggen. Het zou natuurlijk ook wel handig zijn geweest als ze iets eerder was begonnen met leren. Maar dit ter zijde.

Bij Thijs vond ik een map in de tas met oefeningen die hij gedaan zou moeten hebben. Laat hij al een paar dagen in zijn tas zitten. Ik zal hem morgenochtend nog even aan de tand voelen. Want vandaag was hij bij Kiet en samen naar judo. En als hij die oefeningen niet gedaan heeft, oei, dan zwaait er wat. Hij gaat tenslotte niet voor niks naar de RT-juf.

Dit was weer zo'n lekkere maandag. Dat Thijs bij Kiet is, dan Arjan en Ellen naar Target zijn vanaf 4 uur. Zodat Theo, Ard en ik met z'n drieën eten. En dat is me  rustig!!


http://vimeo.com/85691507">Vreugdenhil





Dit is nog een leuke reclame van de Vreugdenhil Supermarket op Curaçao. In carnavalsstemming.

Geen opmerkingen: