woensdag 26 februari 2014

een goeie...

Thijs had pas een goeie mop. Achteraf. Want hij begon heel serieus. Het was in de auto, tussen de middag, onderweg naar huis. Zegt hij: Vanmorgen mocht ik meedoen met "het geluid van Curaçao". O, zei ik, wat leuk. Ik wist dat dat iets was op Paradise.fm. Dat is een zender waar ik niet vaak naar luister, dus ik ben niet zo op de hoogte met die spelletjes enzo. Ard heeft dat meestal 's morgens aan, als ze onderweg zijn naar school. Dus, ja, ik dacht: dat kan.

Ja, zei Thijs, papa vond het goed. En ik had het geluid geraden.
O, welk geluid was het dan?
Een hek wat openging.
Sjonge, wat goed van jou. En wat heb je gewonnen dan?
Een bon van 300 gulden, te besteden bij Freeport Jewelers.
freeport in Punda

zo'n armband dan graag, Thijs...

Dit dus allemaal zonder te haperen. Kwam eruit als een vloeiend verhaal. Waar ik zo intrapte. Ellen zat erbij, Thijs struikelde nog even over de Freeport Jewelers, waarop Ellen hem verbeterde, maar zo dat het volkomen echt leek.

Ik viel natuurlijk bijna van mijn autostoel. Waaaat? 300 gulden??? Er ging echt van alles door mijn hoofd.

Toen zei Thijs: grapje. U trapte erin, hè?
Nou, dat kan je wel zeggen. Pff, was best leuk geweest, 300 gulden.

Hij kan dus echt met een stalen gezicht de meest fantastische dingen beweren. Bij Theo en Ellen haal ik de grapjes en de leugentjes er zo uit. Arjan vertelt meestal alleen serieuze dingen. Maar Thijs! Gelukkig gebruikt hij deze gave alleen voor grappige dingen. Voor zover ik weet...

Toen hij uit school kwam, vandaag, vertelde hij (dit is de waarheid...) dat de moeders die gisteren mee waren met de (puzzel)tocht door Punda, voor vandaag al het fruit, dat ze dus voor die 5-guldens gekocht hadden, hadden schoongemaakt en geschild. Dat kregen de kinderen vandaag op school als fruitsalade. Super goed idee! De opdracht vond ik al zo leuk, Thijs ook trouwens. En dan ook nog zo'n gezonde afsluiter.
Ik zei al tegen Thijs dat hij voor mij in 't vervolg het fruit mag kopen bij de Barkjes. Een mango, een papaya, 3 stukken meloen (3 verschillende) een appel, een sinaasappel, een druif, een banaan en een lamunchi. Voor 5 gulden. Dat is toch netjes gedaan, nietwaar Rianne?? Jij kunt ook zo goedkoop fruit halen, daar...

Ellen en ik zijn vandaag naar de kapper geweest. De kapper tegenover Anja. Ze heeft het prima gedaan. En dan ook nog goedkoop: 52 gulden voor ons samen. Dat is omgerekend 21 euro. Dat haalde ik in Nederland niet! We hebben wel beloofd dat we de volgende keer iets eerder komen.... haha, nu waren de dooie punten wel heel erg lang. Voor dat geld kunnen we ook wel een keer vaker.
Daarna hebben we een bakkie koffie gedronken bij Herman. Die net aan het schrobben was op z'n vloer. Anja was nog niet uit school, maar Herman zijn koffie smaakt ook prima.
Ondertussen kwam de KLM binnen, en de American Airlines. Ging er een Awac weg. Die liet wel een spoortje rook na... Maar goed, de Isla is erger.

O ja, ook nog een goeie. Vandaag zou er een belangrijk persoon, een Chavez (familie van...) uit Venezuela komen. Er zou een MoU ondertekend worden. Soort van intentieverklaring. Er werd hier met enige spanning naar uitgekeken. Venezuela is niet direct een land wat zo betrouwbaar is. Er zijn ook vaker beloftes van dit gehalte gedaan.
Ons algemeen gevoel van wantrouwen klopte. Gister zegde hij af. Tja.
Maar hij komt na 10 maart. Jaja.
Hij zal ons hier aan het lijntje houden. Tot het te laat is. Venezuela heeft geen rooie cent, dus die Isla moderniseren, dat kunnen we hier wel op onze buik schrijven.
Overigens zijn we hier in dit huishouden eenstemmig in onze droom voor Curaçao: de Isla weg. Greentown erin! Hoe eerder hoe beter. Even met z'n allen door de zure appel heen bijten.
Helaas zijn wij er geen baas over...

Geen opmerkingen: