dinsdag 25 februari 2014

Rigoureus

Vanmorgen hard gewerkt. Ik had zelfs geen tijd om even koffie te drinken. Uiteindelijk heb ik het gered om om kwart over 12 weg te gaan... Pff, net op tijd bij Ellen haar school.
Ellen is niet zo erg genegen om aan haar huiswerk te gaan, dus dat gaf vanmiddag weer een hoop ergernis. Het zou beter zijn als ze met haar huiswerk bij iemand anders terecht kon. Maar ja, dat wordt lastig. Eerst maar eens contact zoeken met de juf van Papiaments en overleggen hoe we het meer behapbaar kunnen maken. Ze heeft het nodig om succes-ervaringen te krijgen.

Aangezien Ard nog even stoom af wilde blazen in de zee, gingen we laat eten. Ard dacht dat hij de walvis (een bultrug) heeft gehoord tijdens een van de diepe duiken (20 meter)


bultrug walvis


op zoek naar lionfishes. Hij kwam met 3 vissen thuis, die liggen nu schoon en geknipt en geschoren in de diepvries...Dat gaf tegelijk voor mij gelegenheid om stoom af te blazen in de tuin: rigoureus de snoeischaar in de bougainvilles. Hatsjikidee, alle lange takken en sprieten eraf. De vorige keer hield ik mijn hart vast, maar binnen 2 weken groeiden er al weer allemaal nieuwe blaadjes aan, dus nu weet ik dat het wel goed komt. Theo en Arjan hebben de takken voor mij weggegooid, in ruil voor een afwasbeurt.






Thijs was vanmorgen met de klas naar Punda geweest. Ze hebben daar van alles gehoord over onze stad. Thijs vond het geweldig. Elke keer borrelden er verhalen en weetjes op, die hij aan mij wilde doorgeven. Ze hadden ook per groepje 5 gulden gekregen voor een wedstrijd: welk groepje kan het meeste en het meest verschillende fruit krijgen. Dus die kids zijn naar de Barkjes gegaan. Thijs zijn groepje had 10 stuks fruit, alle 10 verschillend. Knap hoor! Aan het eind zijn ze naar het Wilhelminaplein gegaan en hebben ze daar pizza gegeten. Wat een feest.
Alleen hadden wij er niet aan gedacht dat dat vandaag was... beetje slordig, moeder :)

Geen opmerkingen: