maandag 29 april 2013

eerste kennismaking...

Vanmorgen ben ik voor de keuring geweest. Op de heenweg heb ik Theo en Arjan in de stad afgezet, die hadden een 'draaidag' voor het film-project van Theo en een groepje klasgenoten.

Ik kwam bij de keuringsarts. Een Spaanstalige dame, die ook wel Engels sprak. Best lastig om elkaar te begrijpen. Maar we zijn er uit gekomen. Alleen mijn bloeddruk was te hoog, dat heb ik nog nooit gehad.
Voor de rest was het wel grappig. Vroeg ze: problemen met de maag? Nee, hè. Met de ogen, de oren? Nee, hè.
Ze gaf zelf het antwoord al...
Daarna moest ik voor een ECG, een thoraxfoto en bloedprikken naar het Advent Ziekenhuis. Eerst maar naar het laboratorium. Dezelfde naalden en buisjes die ik gewend ben vanuit Zeewolde. Heel handig. Zelfs de urinepotjes zijn hetzelfde.
Had ze 2 buisjes vol, stopte het. Ik denk dat ze de naald iets te ver terugtrok. Gelukkig ging ze niet te veel peuren. Ik zei: Doe de andere arm maar.
En zo zat ik met 2 pleistertjes, even later. Ik heb maar niet gezegd dat ik een aanstaande collega ben. Komt ze volgende week wel achter. Of vrijdag al.
In elk geval waren ze allemaal heel aardig.
Toen door naar de Röntgen. Die thoraxfoto's vielen ook nog niet mee. Ze moest 2 keer overnieuw aan de gang. Maar het ECG ging wel in één keer goed. Die uitslag moest ik gelijk terugbrengen naar de keuringsarts.
Uiteindelijk was ik om half 12 weer thuis.
Ik heb toch een link gevonden van 'mijn' ziekenhuis: http://www.adventhospital.org/index.html
Zo te zien hebben ze niet alles altijd bijgehouden, maar er wordt aan gewerkt.

Theo en Arjan zijn vanuit de stad gelijk naar de baai gegaan. Samen met de rest van het groepje. Ze hadden een leuke dag gehad, zeiden ze. Behalve dan dat Thijs aan hen kleefde bij de baai. Want die was natuurlijk ook niet meer te houden.
Ellen heeft aansluiting gevonden bij een nieuw buurmeisje. Die iets ouder is, maar waar ze lekkere meidendingen mee doet. Ze kwam thuis: oogschaduw, mascara, haren gekapt. Zo kwam ze haar hakschoenen halen. Heerlijk. Meestal trekt Ellen naar jongere kinderen. Grappig om te zien dat ze dit dus ook kan! Die meiden zijn ook naar de baai geweest, maar de jongens hebben haar niet gezien....



Nu is Ard met Theo en Herman naar Guus Meeuwis. Morgen maar eens horen hoe leuk het was.

Geen opmerkingen: