zondag 14 april 2013

hoe dom kun je zijn...

Vanmorgen in de kerk, wij waren héééél vroeg..., hebben Theo, Arjan en ik het voor elkaar gekregen om de laptop en de beamer weer in de juiste stand te krijgen. En eigenlijk was het zo simpel. fn/f2, net zo lang klikken tot hij de juiste monitor aangeeft. Poeh, wat was ik blij! Vervolgens liep alles van een leien dakje. Dat kan dus ook...
Na de dienst kregen we te horen dat er een aanstaande dominee over denkt om hierheen te komen, samen met zijn aanstaande vrouw. We zijn met elkaar natuurlijk heel benieuwd wat dit voor stel is. We moeten nog even geduld hebben, wellicht komen ze in juni hierheen om kennis te maken. Daarna zullen er knopen doorgehakt worden.
Ellen wilde graag naar Nora en Etty. Dat mocht, zij blij. En ik ook, want het scheelt een stuk in de onrust.
Theo en Arjan zaten samen op de laptop. Te horen aan de enthousiaste kreten van Theo was het spannend. Uiteindelijk moest hij kwijt dat Ajax had gewonnen. Sjonge, daar zat ik nu echt op te wachten. Maar zijn gedrag werd steeds uitbundiger. Tot ik ineens een helder ogenblik kreeg: heb jij vanmorgen wel je medicijnen gehad??
Huh? medicijnen?? Geen idee.
Even teruggeredeneerd... vanmorgen heb ik hem geroepen, en omdat hij meestal niet zo snel uit bed komt wilde ik hem daarna zijn medicijnen op zijn kamer brengen. Tot mijn verrassing was hij toch al uit bed, dus ik zette het op zijn bureau, vlak bij de deur. Maar ja, ADHD. Dan wil je snel... Hij heeft het hele spul nooit zien staan.
Ik vond mezelf ongelooflijk dom. Dom dat ik niet gecheckt had of hij zijn medicijnen genomen had, dom dat ik het niet eerder merkte. Aan de andere kant, in de kerk viel het best nog wel mee.
Toen hij één keer wist dat hij niks geslikt had, was het hek van de dam. Zo, alle remmen gingen in één keer los. Dus ik heb het risico genomen dat het vanavond te lang doorwerkt, maar het was hoog nodig dat er een externe rem op werd gezet. Nog een geluk dat het geen schooldag was!
We hebben het weer overleefd.
Vanmiddag zijn Theo en Thijs thuisgebleven, kon Thijs vast douchen, konden ze zorgen dat de tafel klaar stond zodat we gelijk konden eten. En was het in elk geval voor mij een stuk relaxter in de kerk. En zo lag Thijs mooi op tijd in bed, wat ook hard nodig was.

Ard heeft 2 familiedagen gehad. Erg gezellig, schreef hij.
En zo is het weekend weer voorbij. Eens zien wat deze week ons zal brengen.

Geen opmerkingen: