donderdag 25 april 2013

Ons eiland...

Gisteravond, drie-en-een-half uur vertraagd, zijn oom Gerrit en Tjitske aangekomen. Ga dus nooit met DAE, wat een rampenplan. Maar goed, we waren blij dat ze er waren.
Vandaag heb ik vast het één en ander van ons eiland laten zien: de stad. Punda met het regeringsgebouw, de barkjes, de Handelskade. De pontjesbrug en het uitzicht op Otrobanda.
Het had nog stevig geregend. Maar toen wij in de stad waren werd het droog en ging de zon schijnen. Het was heerlijk! Het is zo leuk om alles te laten zien aan mensen die geïnteresseerd zijn.

Voor die tijd had ik eerst een gesprek bij de school van Thijs. We hebben afspraken gemaakt over controle op huiswerk. Zodat hij niet de woordjes met spellingsfouten en al leert. Ze gaan extra werk aanbieden voor rekenen. Hij doet nu al de verrijking, maar daarmee is hij nog als eerste klaar. En de spellingwoorden worden voor hem uitvergroot.
Het is vrij frustrerend als er zo benadrukt word dat hij zo goed kan lezen, het zo goed doet, dat er niks aan hem te merken is. Terwijl je zelf het idee hebt dat het beter kan. Om het maar zacht te zeggen.
Intensief, zo'n gesprek.
Daarna door naar het ziekenhuis. In de auto moest ik mijn best doen om om te schakelen.
Weer een leuk gesprek gehad. Wel heel flitsend. Ze heeft me ook de prikpoli laten zien. Maandag moet ik gekeurd worden. Vrijdag kan ik dan beginnen. Die maandag erna begint er nog een nieuw iemand.


Ellen krijgt fotografeer-les


Vanmiddag zijn we hier naar de baai geweest. Tjitske was erg onder de indruk dat we de baai met toebehoren ongeveer in onze achtertuin hebben. Het was erg zonnig, dus extra mooi. Ze hebben gesnorkeld met Ellen. Zeepaardje gezien en andere mooie vissen. Het was een heerlijke middag!


en daar snorkelen ze richting zeepaardje


Morgen een bijzondere dag met de Koningsspelen, ontbijt op school en alle festiviteiten.

1 opmerking:

Stijnie zei

Hartelijk gefeliciteerd met je baan, Mariëtte!
Gezellig dat oom Gerrit en Tjitske gearriveerd zijn. Ze hadden zich er ook erg op verheugd!
Fijne dagen!