dinsdag 16 april 2013

Oranje

Vandaag zag ik onderweg naar de scholen overal al oranje. Vlaggen, etalages, oranje pilaren. Oftewel, tijd om onze eigen vlaggetjes te voorschijn te halen. We hadden namelijk nog 2 pakjes liggen. Niet gebruikt bij het EK, vorig jaar. Toen was het niet de moeite waard...
Vanmiddag heb ik ze aan het hek gehangen. Leuk gezicht. Stuurde Ard al een berichtje: Is het genoeg?
Haha, je kunt altijd meer ophangen, natuurlijk. Maar ik vind het zo wel genoeg. We zullen zien.




Thijs mocht van mij niet op de laptop. Eerst moest hij zijn kamer opruimen en een doekje erdoor halen. Werd hoog tijd.
Piepen en zeuren.
Daarna moest er nog huiswerk gemaakt worden. Maar toen wilde hij naar de baai. Dat vond ik wel goed.
Ging hij toch weer zeuren dat hij op de laptop wilde. Dan moest hij van mij eerst oefenen voor de tafels en zijn woordjes. En zo waren we in een strijd gewikkeld. Tot Anja kwam: wie wil er mee naar de baai??
Thijs. En Ellen kwam er ook gelijk aangespeerd. In de gauwigheid zette Thijs toch nog even de laptop aan. En gelijk het bliepje van skype.
Was het Ard. En Rianne, en Rosemarijn, en Davita, en heel Riannes familie. Alleen konden zij ook nog steeds mij niet horen. Ik kon niet vinden waar het aan lag. Dus zij praten en ik schrijven. Wel balen, want de verbinding was wel echt goed.
Het geheel was ook een verrassing voor Ard. Dat ze daar met z'n allen waren. Errug gezellig! Je houdt er toch geweldige contacten aan over (van beide kanten...) aan het wonen op Curaçao.
Nu nog 1 hele dag, dan komt Ard terug. Morgen nog even afwachten wat hij moest doen. Alle noodzakelijk dingen waren gelukt. Bijna de hele familie, van ons dan, gezien.
Verder zag ik al weer wat voorbij komen op FB. Dus ik ben benieuwd waar hij morgen nog komt.

Het was trouwens wel even lekker skypen, ondanks de geluidsproblemen, zonder Thijs en Ellen! Die vermaakten zich wel bij de baai.
En het geluidsprobleem is inmiddels opgelost. Er bleek een externe speaker aangevinkt te zijn. Je vraagt je dan wel ernstig af hoe dat in de vrede mogelijk is. Maar goed, samen met Arjan heb ik het gevonden en opgelost.

Geen opmerkingen: