maandag 16 september 2013

19 jaar getrouwd

Al weer 19 jaar geleden dat we in het huwelijksbootje stapten. Niet wetende wat voor stormen we zouden moeten trotseren. Gelukkig maar dat je niet alles van te voren weet!

Helaas is de maandag nog altijd een drukke, volle dag. Zodat we elkaar maar amper gezien hebben... Daarom is Thijs niet naar judo geweest, konden we tenminste met elkaar eten. Macaroni. En als toetje ijs. Mmmm, lekker Lovers' vanille ijs.
Daarna moesten Theo en Arjan wel naar judo, tenslotte is het de bedoeling dat Theo in december voor zijn zwarte band-examen gaat.

Vanmiddag heb ik in het zweet mijns aanschijns het appartement schoon gemaakt. Allemensen, wat is het warm werken in deze tijd. In het ziekenhuis werk ik in de airco, dat scheelt een hoop. Alleen als je dan naar buiten komt is het of je een klap op je hoofd krijgt. Maar thuis mag je hopen op een beetje wind en anders heb je pech. Aangezien het best lekker waaide vandaag, lag het daar niet aan. Vanwege die wind hield ik de deur van het appartement toch maar een beetje dicht, anders is het een soort van dweilen met de kraan open. Morgen nog even de ramen voor doen, en de vloer dweilen. En de boodschappen doen...
Het is wel puzzelen deze week. Want ik werk ook op het lab van maandag tot en met donderdag. Dan blijven alleen de middagen over. Niet zo handig gepland van mezelf.
Ook moest ik Ellen helpen, vanmiddag. Ze had heel veel rekenhuiswerk mee. Het moest morgen klaar zijn, zei ze. Eigenlijk wilde ze naar de baai, daarom flodderde ze snel door de sommen heen. Wat ze niet snel genoeg snapte, sloeg ze gewoon over. Ook een manier, natuurlijk. Jammer voor haar, maar daar trapte ik niet in. Dus heb ik zo links en rechts nog de staartdelingen uitgelegd. Die leren ze niet meer, tegenwoordig. Maar ik vind het veel handiger om ze te gebruiken als je iets van 2678 gedeeld door 4 moet uitrekenen. Daarna moest er ook nog Topo geoefend worden. Nu de hoofdsteden van de landen van Zuid-Amerika. Ze kan maar niet onthouden dat Paramaribo de hoofdstad is van Suriname.... D'r zitten ook wel een paar lastige bij.
Paramaribo, ook nog een beetje Nederland...

Verder is Thijs met zijn spreekbeurt aan de gang geweest. Hij zei dat hij aan de juf had gevraagd of hij een power point mocht gebruiken. Of dat echt klopt?? In elk geval heb ik hem geholpen om het begin van een presentatie te maken. Grappig om ze zo jong al daarmee bezig te zien. Hij had er wel lol in.

Nu is Ard nog naar een vergadering over het jeugdwerk bij ons in de kerk. Precies op tijd zijn er weer enthousiaste jongeren/jong-volwassenen gekomen die hier hun steentje bij willen dragen. Dat is natuurlijk niet toevallig. Dat is leiding.


1 opmerking:

Riette Mulder zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag..op dezelfde dag als wij..en dan ook 19 jaar... Heel veel liefde en geluk gewenst