vrijdag 27 september 2013

Vossenjacht

Vanmiddag hebben we een vossenjacht gehad in Punda. Erg gezellig! Er waren 21 juffen en 1 meester om op te zoeken. De één was makkelijker te herkennen dan de ander. En soms liepen er mensen rond waarvan je eigenlijk dacht dat het een vos was, maar dan was het niet zo. Oftewel, er lopen best veel bijzondere mensen rond!
Wij hebben niet alle vossen kunnen vinden. Tot grote ergernis van Thijs. Als je dan een spelletje speelt, dan wil je wel winnen. Gelukkig kon ik hem van te voren al aan het verstand brengen dat je, zelfs als je alles goed hebt, niet hoeft te winnen omdat er vast heel veel kinderen zijn die alles goed hebben. Waarop hij aan het kans berekenen ging.
"Als er 200 kinderen meedoen (volgens mij waren het er nog veel meer...) dan heb ik een half procent kans om te winnen." Die hoef je niet veel meer uit te leggen. Idd, Thijs en Ellen hebben niks gewonnen. Maar het plezier was groot. Tot 5 minuten voor het eind, toen Thijs doorkreeg dat we niet alle vossen zouden gaan vinden.

is dit een vos, of niet?


broodje hotdog

Thijs en Kiet, alles samen delen

Daarna moesten we Arjan naar de Pizzahut brengen, die had een etentje van de klas. En daarna ging ik met Ellen en Thijs naar de Albert Schweitzer, happy hour vieren. Al met al een geslaagde middag.

Vanmorgen heb ik nog een poosje lekker aan de baai gelegen. Dat doe ik eigenlijk nooit, maar het was erg lekker! Voor herhaling vatbaar. Het is dan nog erg rustig aan het strand, kun je lezen, zwemmen, relaxen, zonder gestoord te worden. Aangezien ik nog wat geld had van mijn verjaardag, heb ik mezelf getrakteerd op een frozen cappuccino. Dat is zo lekker!!!

Theo en Arjan hebben hun eerste toetsen erop zitten. Ze zijn redelijk tevreden.
Morgen is er een judotoernooi. Vooral Theo vindt dat dat echt niet kan, in de toetsweek. Maar wij kunnen ons niet voorstellen dat je de hele zaterdag nodig hebt om te leren. Juist goed om even lekker je uit te leven.

Dan nog 1 week knallen met die toetsen, dan is het vakantie! Daar zien we allemaal naar uit.

Geen opmerkingen: