donderdag 26 september 2013

Heel grappig

Dacht ik vanavond: laat ik eens uitproberen wat er gebeurt met Applicaties van Google Chrome. Ik had een beetje tijd over. Vanmiddag al genoeg gezweet...
Kom ik allerlei grappige apps tegen. Nu maar hopen dat er geen rare dingen gebeuren met mijn laptop.
Bij de meeste is het net zo makkelijk om ze erin te zetten als om ze weer te verwijderen. Dat scheelt. Maar onder andere de app van Wunderground, een wereldwijde weer-site, pikt gelijk op dat we op Curaçao wonen. Krijg ik het bericht dat het morgen iets koeler zal zijn dan vandaag. Is dat even fijn! Als ze gelijk krijgen, dan hebben we de komende dagen ook T-storms (onweer) en regen en veel wolken. We wachten het wel af. We zien het wel als het zo ver is.
Verder heb ik een leuke look gevonden voor de achtergrond van Google. En Gmail offline, kan ook heel handig zijn als je internet niet werkt!
Kortom, ik heb me lekker een poosje vermaakt met zinloos gegoogle. Af en toe is dat heel lekker.



Vandaag was het rustig op het Lab. Kon ik mooi een tijdje filen, dat is papieren opbergen in de goede mappen. Echt een werkje voor mij. Alleen is de plank net een beetje te laag, zodat ik nu nog mijn rug voel.

Thijs had een 8 voor zijn spreekbeurt. Hij vertelde het gelijk in de auto, toen we bij de Dividivi wegreden. Zegt-ie gelijk erachteraan: Slecht hè?
Oeps, lat een beetje hoog gelegd?
Hij zei van de week al tegen mij dat de kinderen die een spreekbeurt gehouden hadden allemaal een 9 of hoger kregen. Dat was een eitje, volgens hem.
Dan valt een 8 iets tegen, al vind ik het zelf best nog een goed cijfer, wat ik uiteraard ook tegen hem gezegd heb. Misschien de volgende keer een onderwerp kiezen dat iets makkelijker is??
green-town, onze droom voor het Isla terrein...


Ellen had ook een 8, maar dan voor Spaans. Die was natuurlijk heel gelukkig met dat cijfer. Hoe verschillend kunnen kinderen zijn! Volgende week heeft ze een speech bij Engels. Ze kent het nu al bijna, dus dat komt wel goed.

Theo en Arjan hebben geleerd voor de toetsweek. De één iets meer dan de ander... Theo gaat er wel echt voor. Kom ik bij hem op zijn kamer, liggen er allemaal boeken en schriften, netjes naast en onder elkaar, op zijn bureau. Komt vast goed met hem. Ik ben heel benieuwd hoe hij zich er doorheen slaat, de komende weken.
Arjan denkt er iets makkelijker over. Die heb ik dan ook de keus gegeven: als je niet genoeg tijd besteed aan je huiswerk en je komt met onvoldoendes thuis, dan ben je voor een paar dagen je laptop kwijt.
Hij leert heel makkelijk, maar er zijn een paar vakken waar hij ook echt zijn best voor moet doen. Misschien minder leuk, maar het leven is geen spelletje... Hopen dat hij eieren voor zijn geld kiest!

Geen opmerkingen: