vrijdag 13 september 2013

Verrast

Theo en Arjan kwamen thuis en tot mijn verbazing zag ik Arjan zijn handen: een stuk of wat grote blaren. Hij had zich uit laten dagen door vriend Camiel om op een muur te klimmen.
Wat?? Arjan zich uit laten dagen?? Niet te geloven! Als Arjan iets doet, dan is het omdat hij het leuk vindt of er het nut van inziet en anders doet hij het niet.
Maar goed, wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten. En wie zijn handen kapot klimt heeft zere handen. Even goed is hij naar judo gegaan, sport-tape er overheen, klaar. We zijn hier niet kinderachtig.

Ellen heeft haar feestje gehad. Ze was erg happy, hun liedje/dansje was leuk. Ook andere groepen hadden leuke playback-acts. Natuurlijk was het waterfestijn het leukst. Lekker nat, lekker klieren. Jammer genoeg hebben we er geen foto's van. Ard had andere bezigheden....

Thijs kwam thuis met een brief van school. Hij krijgt de komende tijd weer RT, extra aandacht voor spelling. Zelf is hij er niet blij mee, maar wij wel.

Ik was mooi op tijd klaar op het Lab. Dat kwam goed uit, want ik moest nog langs de bank. We hadden het vermoeden dat er dingen niet goed waren gegaan. Als je saldo ineens heel diep gekelderd is...
Deze keer kon de bank er niets aan doen. Ard kreeg vanmorgen al een telefoontje van de garage dat ze daar fouten hadden gemaakt met de pin. Toch attent dat ze dan zelf naar hun klanten bellen en niet afwachten of mensen zelf alarm slaan. Het zou wel even geduurd hebben voor wij er achter waren gekomen waar het probleem zat.
Tot mijn grote verrassing was het heel rustig bij de bank. Dat heb ik de afgelopen maanden nog niet eerder meegemaakt! Ik was in goed een kwartier klaar. Laatst heb ik nog een paar keer zo'n 2 uur daar gezeten. Ik bedoel maar...

Vlak na het eten zagen we ineens een mooi vogeltje in de boom achter ons huis zitten. Eén die we nog niet eerder hadden gespot. Hij zong ook nog heel mooi!

deze waren het dus niet....
 
deze ook niet, maar kan wel zingen.... Trupial Kacho
 
en deze kan niet zingen, maar vliegen wel veel rond weer
 

Minder mooi is dat de leguanen zich weer flink tegoed doen aan onze planten. Ik had er een netje met een ui in hangen. Daar houden ze niet van. Op de één of andere manier hebben ze kans gezien om het netje stuk te scheuren en de ui te verwijderen. Vanmiddag zag ik dus een leguaan op zijn gemak in de bougainville hangen om de lekkere groene blaadjes op te peuzelen.
Theo zegt: koop een luchtbuks...

Geen opmerkingen: