dinsdag 17 september 2013

Het werkt!

Ja, mijn creatieve idee werkt! Wow, de leguanen blijven bij de uien uit de buurt. Onze planten krijgen tijd om te groeien. Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voordat een ui "uitgewerkt" is...

zakjes met gesneden uien aan de plant gehangen

en kijk eens hoe mooi die frisse groene bladeren groeien!

hier zie je nog dat ze pas aan de jonge bladeren hebben gevreten, maar er zitten ook mooie bloemknopjes in

We hebben allemaal weer hard gewerkt vandaag. Gelukkig kon ik op tijd vertrekken bij het Lab, zodat ik mooi op tijd was bij Thijs zijn school. Voelt wel zo fijn.
Ellen vertelde, toen ik haar opgepikt had bij Daniël, dat ze met rekenen door mocht gaan zover als ze wilde. Tot aan het volgende hoofdstuk. Maar ze vond dat ze gister hard genoeg gewerkt had, kon nu wel een tandje lager...
Theo had een betoog gemaakt voor Nederlands. Een 8! Hij was zelf lichtelijk teleurgesteld, door een domme fout had hij een halve punt verspeeld. Aangezien het gemiddelde van de klas op een 5,6 lag, waren wij wel tevreden. Daarbij, hij had niet één grammaticale fout gemaakt. Ga zo door! Je kunt altijd nog leraar Nederlands worden...
En vanavond had ik al weer de zesde les van Papiamentu. Veel woordjes stampen, vooral werkwoorden. In de auto luisteren naar radio Tele-Curaçao, en dan gaat het steeds beter.

Deze lusten de leguanen niet, gekregen van Ard!

Geen opmerkingen: